حسن شاهی: موسسه گلشن نور موعود ارسنجان جوانه و غنچه ای از باغ پر گل بیت الاحزان است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، به همت موسسه فرهنگی قرآنی گلشن نور موعود ارسنجان دوره تخصصی معلم القرآن در این شهرستان آغاز شد.
در این دوره که با حضور ۴۰ نفر از متقاضیان تعلیم آموزه های قرآن کریم از شهرستان ارسنجان در حال برگزاری است، مباحثی همچون آموزش بر پایه تقوا، فهم قرآن و ارائه فهم به قرآن آموزان در کلاس و مباحث تجوید و صوت و لحن به صورت تخصصی آموزش داده می شود.

مدت این طرح ۲۰ روز است و در طول ۵ هفته برگزار می شود.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) روز گذشته ۱۴ تیرماه ضمن بازدید از موسسه گلشن نور موعود با حضور در این دوره، مباحث مربوط به آموزش بر پایه تقوا را تدریس کرد.

حجت الاسلام مهدی همتی، استاد تفسیر مراکز شبانه روزی بیت الاحزان نیز مباحث مربوط به فهم قرآن و ارائه فهم به قرآن آموزان و همچنین تدبر و تفسیر را آموزش می دهد.

شرکت کنندگان در این دوره همچنین مباحث تخصصی تجوید و صوت و لحن را تحت نظر سید عدنان موسوی، از اساتید بنام تجوید و صوت لحن در استان خوزستان فرا می‌گیرند.

سعید حسن شاهی مدیر مؤسسه گلشن نور موعود در حاشیه این بازدید، ضمن عرض خیر مقدم به حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، موسسه گلشن نور موعود ارسنجان را جوانه و غنچه ای از باغ پر گل بیت الاحزان خواند و با بیان خاطراتی از دوران حفظ خود گفت: با توجه به این که برای اولین بار به عنوان یک روشندل تجربه حضور در مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم بیت الاحزان را داشتم و تجربه ای برای میزبانی از افراد نابینا در آن مرکز وجود نداشت، مشکلات و موانع زیاد بود که به مرور فضا مهیا تر شد.

یاد آور می‌شود سعید حسن شاهی، اولین حافظ نابینای مراکز شبانه روزی بیت الاحزان، سال تحفیظی ۹۰-۹۱ در مدت یک سال در روستای لای خرمی استهبان موفق به حفظ کل قرآن شد و پس از اتمام حفظ قرآن با همکاری اداره تبلیغات ارسنجان آموزش قرآن را با راه اندازی کلاس های قرآن در این شهرستان آغاز کرد. حسن شاهی از خرداد ۹۷ با بنیانگذاری و تاسیس موسسه گلشن نور موعود ارسنجان آموزش قرآن را به صورت هدفمند و ساختاری ادامه می دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات