مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینكه نخستین انتظار جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس، اعتباربخشی به فعالیت‌های قرآنی است، گفت: مجلس نباید دیدگاه مستحبی به فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه نخستین انتظار جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس، اعتباربخشی به فعالیت‌های قرآنی است، گفت: متأسفانه هم‌اکنون مؤسسات و فعالان قرآنی جایگاه مناسبی در جامعه ندارند و از امتیاز ویژه‌ای برخوردار نیستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در کشور باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، اما در جامعه‌ای که برای حافظ قرآن ارزشی قائل نیستند،‌ شاید رسیدن به این هدف خیلی سخت و مشکل باشد.

شاهسونی ادامه داد: انتظار داریم که نمایندگان مجلس در درجه اول با تصویب طرح‌ها و برنامه‌هایی مثل اهدای امتیازات ویژه به حافظان قرآن و اولویت‌دهی استخدام در مراکز و نهادهای دولتی و نظامی، معافیت در خدمت سربازی و همچنین اعطای مدرک معتبر به حافظان قرآن کریم به غیر از مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث که اعطای آن هم با مشکلات زیادی مواجه شده است و همچنین اختصاص بودجه به مؤسسات قرآنی توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

وی همچنین مشکل بیمه فعالان قرآنی را یادآور شد و گفت:‌ متأسفانه سال‌هاست که مسئله بیمه فعالان قرآنی در حال پیگیری است، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است؛ بنابراین از نمایندگان درخواست داریم تا این مشکل را حل کنند. همچنین از نمایندگان مجلس انتظار داریم که نگاه راهبردی به فعالیت‌های قرآنی داشته باشند و دیدگاه مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند.

شاهسونی با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس این دیدگاه‌ را داشته باشند، قطعاً اقدامات اساسی انجام خواهد شد، افزود: نمایندگان بدانند اگر جامعه‌ای با ۵ یا ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن داشته باشیم، قطعاً افراد دیگر هم حافظ یک یا چند جزء قرآن خواهند بود و با قرآن مأنوس می‌شوند و به مصونیت جامعه از تهاجم فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی کمک شایانی می‌کند و کشور را نفوذناپذیر خواهد کرد.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پایان گفت: اگر دیدگاه نمایندگان مجلس به فعالیت‌های قرآنی مستحبی نباشد و به آن‌ به‌عنوان یک راهبرد اساسی نگاه کنند، به جایگاه بسیار خوبی در فعالیت‌های قرآنی خواهیم رسید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات