آرزو دارم که فعالیتهایم مورد توجه حضرت زهرا(س) و امام زمان(ع) قرار بگیرد و شرمنده ایشان نباشم.

 

پایگاه خبری تحلیلی شیرازه چندی پیش به مناسبت ماه مبارک رمضان گفتگو‌هایی با حافظان کلام وحی انجام داد که بسیاری از آنان، حافظان بیت الاحزان بودند. در مطلب حاضر، گفتگویی با فاطمه شفیعی رونیزی، حافظ کل تربیت یافته در بیت الاحزان و استاد حفظ و تدبر در قرآن کریم و مدیر بیت الاحزان سروستان انجام شده است:

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

فاطمه شفیعی رونیزی هستم متولد ۶۳ در شهر رونیز. متأهل و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیثم و هم اکنون هم مدیر موسسه بیت الاحزان سروستان و همچنین مربی قرآن هستم.

چطور شد که به سمت حفظ قرآن گرایش پیدا کردید؟

در سال ۷۹، چهارده ساله بودم و بیت الاحزان تازه تاسیس شده بود. از آنجا که در مدرسه هم استعداد خوبی در مباحث قرآنی داشتم، یک سال مرخصی تحصیلی گرفتم و برای حفظ قرآن رفتم؛ اما در این یک سال فقط ۱۰ جزء را حفظ کردم. پس از آن ادامه تحصیل داده و دیپلم گرفتم. بعد از دیپلم در یک دوره دو ساله، مابقی قرآن را حفظ کردم.

نقش خانواده در پیشرفت شما در این زمینه چه بود؟

خانواده‌ام به قرآن علاقه مند بودند. پس مرا در این مسر، خیلی تشویق می‌کردند. بعد از حفظ هم که در مدت هشت ماه درس های لازم را با اساتید دانشگاه و حوزه گذرانده و لیسانس علوم قرآن و حدیث را گرفتم که عملاً جبران سه سال وقفه را کردم. از آنها خیلی خوشحال بودند و مرا در این راه تشویق می کردند.

قطعاً در این راه سختی های زیادی را پشت سر گذاشتید آیا موردی پیش آمد که گاهی تصمیم بگیرید و عطای حفظ قرآن را به لقایش ببخشید؟

بهترین دوران زندگی من، زمان حفظ قرآن بود. سختی های این را هم برایم شیرین و دلنشین بود و هیچگاه تصمیم نگرفتم که این مسیر را تغییر دهم.

آیا در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کرده اید؟

در مسابقات سراسری قرآن اوقاف شرکت کرده و در استان رتبه هایی دارم. در مسابقات موسسه بیت الاحزان هم رتبه های کشوری دارم. در سال ۹۷ هم به عنوان بهترین بانوی قرآن پژوه از میان بانوان ایرانی و خارجی لوح تقدیر دریافت کردم.

حفظ قرآن چه تحولاتی را در زندگی روزمره شما ایجاد کرد؟

حفظ قرآن طرز فکر و اخلاق انسان را متعالی می کند و خط مشی زندگی را تبیین می‌کند. حتی اگر متوجه هم نباشی، درست زندگی می‌کنی و این چیزی بود که من با حفظ و فعالیت‌های قرآنی در زندگی خود درک کردم.

به عنوان یک حافظ با کدام آیات بیشتر ارتباط برقرار می کنید؟ یا به عبارتی کدام آیات را سرلوحه زندگی روزمره خود قرار داده اید؟

همه آیات قرآن این خاصیت را دارند که سرلوحه زندگی باشند. اما از آنجا که من تدبّر در قرآن را هم کار کرده ام، اولین آیه ای که همیشه در مسائل مختلف به ذهنم می آید، آیه ۲۹ سوره مبارکه انفال است. اگر با حد و حدود الهی زندگی کنیم، خدا هم پشت و پناه ماست و ما را تنها نمی گذارد.

چه توصیه هایی برای جوانان علاقه مند به حفظ قرآن دارید؟

به جوانان پیشنهاد می کنم که به سمت حفظ قرآن بیایند. ما قرآن آموزانی داریم که حتی تحصیلات تکمیلی دارند، اما وقتی وارد عرصه حفظ می شوند و تدبر در قرآن را تجربه می کنند، می گویند هیچ چیزی شیرین تر از این راه نیست. من هم معتقدم که چیزی بالاتر و شیرین‌تر از حفظ قرآن در زندگی وجود ندارد.

مهمترین آرزو و هدف شما چیست؟

آرزو دارم که فعالیتهایم مورد توجه حضرت زهرا(س) و امام زمان(ع) قرار بگیرد و شرمنده ایشان نباشم. دوست دارم همه دنیا قرآنی شود. دوست دارم روزی را ببینیم که همه سیاست‌ها بر اساس قرآن تبیین می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات