حجت الاسلام هادی سیاری دبیر ستاد طرح ملی رحله 6 از برگزاری دومین نشست این ستاد در بیت الاحزان شهر مقدس قم خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت الاسلام هادی سیاری دبیر ستاد طرح ملی رحله ۶ از برگزاری دومین نشست این ستاد در بیت الاحزان شهر مقدس قم خبر داد.

وی افزود: در این نشست که با حضور تمامی اعضای ستاد به منظور هماهنگی برنامه‌ها جهت اجرای مطلوب ششمین دوره طرح ملی رحله در تابستان ۹۹ برگزار شد، شرایط مورد نظر جهت میزبانان طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این حافظ کل قرآن کریم در ادامه به مصوبات نشست اشاره کرد و گفت: از موارد بحث شده در این نشست تعیین برنامه زمانبندی طرح بود که بر این اساس روز چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ تیرماه ۹۹ مصاحبه تخصصی از داوطلبان به عمل خواهد آمد، روز جمعه ۱۳ تیر ۹۹ افتتاحیه و پذیرش دوره خواهد بود، دوره از تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۹ آغاز خواهد شد و در نهایت در تاریخ سوم شهریور ماه ۹۹ به پایان می رسد.

سیاری در خصوص برگزاری طرح ویژه خواهران گفت: در جلسه مصوب شد که تنها در شهرستان فسا به شرط احراز شرایط مورد نظر، اجازه برگزاری طرح ویژه خواهران صادر گردد و در دیگر مراکز امکان برگزاری طرح جهت خواهران وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این که داوطلبان دریافت میزبانی طرح تنها تا ۱۰ اسفند ماه فرصت دارند تقاضای میزبانی خود را از طریق سایت بیت الاحزان اعلام کنند گفت: با تصویب ستاد به هیچ درخواستی پس از این تاریخ پاسخ داده نخواهد شد و نشست میزبانان طرح نیز روز ۲۲ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد طرح ملی رحله به شرایط میزبانی این طرح اشاره کرد و گفت: مراکز برگزارکننده طرح در صورتی می‌توانند دوره را آغاز نمایند که حداقل ۵۰ قرآن آموز ۱۴ تا ۲۲ سال با شرایط ذکر شده در آیین نامه از جمله تسلط به روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در این مراکز پذیرش شده باشند و در غیر این صورت طرح مذکور لغو و وجوه دریافتی به قرآن آموزان بازگردانده خواهد شد.

یاد آور می‌شود طرح ملی رحله حفظ جزء ۳۰ و سوره مبارکه بقره در تابستان می باشد که مؤسسه بیت الاحزان تاکنون ۵ دوره آن را در ۵ سال گذشته برگزار کرده و بیش از ۸۵۰۰ قرآن آموز ۱۴ تا ۲۲ ساله به صورت شبانه روزی تحت آموزش های قرآنی، فرهنگی و تربیتی قرار گرفته اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات