به مناسبت ایام فاطمبه مراسم عزاداری و گرامیداشت ياد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسولین در مهديه شهرستان نى‌ريز برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها؛ به همت بیت الاحزان نی ریز، مراسم گرامیداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با مشارکت مهدیه نی ریز، ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی ریز و هیئت رزمندگان اسلام در مهدیه این شهرستان برگزار گردید.

 در این مراسم که با حضور سرهنگ درستکار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی ریز، سرهنگ سید محمد یوسفى فرمانده انتظامى و جمعى دیگر از مسئولین این شهرستان و با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم ولایتمدار نى‌ریز برگزار شد حجت‌الاسلام شاهسونى مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان سخنرانی کرد.

وی با اشاره به آیه ۵ سوره قصص «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ« «وخواستیم بر کسانى که در آن سرزمین فرو دست شده بودند منّت نهیم و آنان را پیشوایان مردم‌ گردانیم، و ایشان را وارث زمین‌ کنیم» به تشریح نقشه پلید فرعونیان از ادوار گذشته تا زمان کنونی پرداخت و گفت: جنگ میان حق و باطل در سر تا سر تاریخ بوده است و گروهی از دشمنان الهی همواره در صدد تفرقه افکنی و تبدیل جوامع بزرگ به گروه‌های کوچک بوده اند که در حال حاضر فرعون زمان ما آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث است.

این حافظ قرآن کریم وظیفه مردم جامعه در زمان کنونی را مبارزه با تفرقه افکنی خواند و ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، با بر شمردن خصوصیات آن شهید والا مقام به تشریح آثار و برکات خون آن سردار رشید اسلام پرداخت.

وی حماسه‌های این سردار سرافراز اسلام در طول زمان را فراموش نشدنی خواند و گفت: مردم قدرشناس و فهیم ایران اسلامى جان فشانی‌های این شهید والامقام را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

عضو تشکل‌های قرآنی کشور افزود: حضرت علی علیه السلام در خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه گروهی از مردم آخر الزمان را همچون خورشیدی رها معرفی می‌کند در حالی که چشم‌های آنها با قرآن روشن می‌شود و در گوشهای آنان تفسیر قرآن طنین انداز می‌شود بنابر این باید انس با آیات الهی در اعماق وجودمان ریشه بداوند و تا زمانی که این علاقه شکل نگیرد نمی‌توانیم خود را منتظر واقعی امام عصر (عج) بدانیم. وی، سردار پر افتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه بارز کلام امیر مؤمنان در این خطبه خواند و آن شهید عزیز را اسوه شجاعت، اخلاص، و مجاهدت های فراوان در جمهوری اسلامی ایران، منطقه و جهان معرفی کرد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری، خیر مقدم سرهنگ درستکار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نى‌ریز و ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی توسط مداح اهل بیت (ع) حاج کاظم محمدى بود.

شایان ذکر است این مراسم به همت موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) شهرستان نى‌ریز، ناحیه مقاومت بسیج سپاه نى‌ریز و هیئت رزمندگان اسلام شهرستان نى‌ریز برگزار گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات