صالح محبی معاون آموزش مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این مؤسسه جزئیاتی از آزمون حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم ویژه قرآن آموزان مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله بیان کرد.

وی این آزمون را شامل ۲ بخش کتبی و شفاهی عنوان کرد و افزود: آزمون کتبی هفتم آبان‌ماه و آزمون شفاهی نیز به مدت ۷ روز از هفتم تا چهاردهم آذرماه برگزار شد.

معاون آموزش موسسه بیت الاحزان گفت: ۱۷۱ قرآن آموز از ۱۱ مرکز شبانه روزی موسسه بیت الاحزان در این آزمون شرکت کردند که ۲۶ نفر از این قرآن آموزان از مرکز شبانه روزی حضرت زینب (س) ویژه خواهران می‌باشند.

این حافظ قرآن کریم با بیان این که این آزمون‌ها از سال گذشته به صورت هماهنگ و توسط نمایندگان شورای عالی مراکز شبانه روزی مؤسسه برگزار می‌گردد افزود: در صورت کسب حد نصاب ۱۱۰ از ۱۵۰ نمره، گواهی ده جزء از طریق سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات بیت الاحزان موسوم به «محفوظ» به صورت الکترونیکی جهت قرآن آموزان صادر می‌گردد.

محبی با اشاره به اهداف حضور نمایندگان شورای عالی مراکز شبانه روزی خاطر نشان کرد: این نمایندگان علاوه بر اخذ آزمون از قرآن آموزان نسبت به ارزیابی کیفی و کمی عملکرد قرآن آموزان، اساتید، کادر اداری و مجموعه اداری آموزشی مراکز اقدام می‌نمایند که امید است با بررسی گزارشات واصله و انجام اقدامات لازم، شاهد بهبود عملکرد مراکز شبانه روزی در ادامه سال تحفیظی باشیم.

وی از حضور ۱۲ قرآن آموز از کشورهای خارجی در این مراکز شبانه روزی خبر داد و گفت: در حال حاضر در مراکز شبانه روزی امام حسن مجتبی(ع) استهبان، حضرت امیرالمؤمینین(ع) فسا و ثامن الحجج(ع) مشهد قرآن آموزانی از کشورهای هند، پاکستان، عراق، کویت و نیجریه جهت حفظ یکساله قرآن کریم حاضر می‌باشند که تا پایان تیرماه سال آتی، با حفظ کل قرآن کریم به کشور خود باز می‌گردند.

یادآور می‌شود طبق روند جدید آموزشی مراکز شبانه روزی، به ازای حفظ هر ۵ جزء از قرآن کریم، آزمونی از محفوظات قرآن آموزان این مراکز اخذ می‌شود که نوبت اول این آزمون در مهرماه سال جاری برگزار گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات