آحاد مردم جامعه باید نسبت به حفظ استقلال کشور احساس تکلیف کنند/ تداوم نهضت جمهوری اسلامی مدیون مجاهدت‌های خالصانه بسیجیان است./ خود مجموعه بزرگ بیت الاحزان ذاتاً یک شعبه بسیج می‌باشد و در تمام عرصه‌ها خود را مدیون خون شهداء و بسیج می‌دانیم.

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این موسسه با اشاره به مفهوم بسیج، حضرت علی (ع) را الگوی نمونه این شجره طیبه عنوان کرد و افزود: امیر مؤمنان تمام وجود خود را وقف اسلام کرد.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت همگانی در حل مشکلات و معضلات کشور را از دلایل اصلی تشکیل بسیج دانست و گفت: آحاد مردم جامعه باید نسبت به حفظ استقلال کشور احساس تکلیف کنند.

 عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه بسیج ریشه در بسیاری از آیات قرآن دارد گفت: به عنوان مثال آیاتی در رابطه با جهاد، شهادت، همکاری و مشورت که برای شناساندن دین مبین اسلام آمده از جمله آیاتی است که به نوعی در آنها ریشه‌های تشکیل بسیج قابل مشاهده است.

این فعال قرآنی هدف امام خمینی (ره) از تشکیل بسیج را مشارکت حداکثری مردم در حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه عنوان و اظهار کرد: امیدواریم همان گونه که بسیج در این عرصه ها حضور فعالی داشته است در جبهه فرهنگی مصصم تر از قبل به راه خود ادامه دهد.

عضو اتحادیه تشکل‌‍‌های قرآنی کشور حفظ نظام، انقلاب و دستاوردهای آن را مرهون فعالیت و مجاهدت‌های بسیجیان، شهدا و جانبازان که جان خود را فدای اسلام کردند دانست و گفت: تداوم نهضت جمهوری اسلامی مدیون مجاهدت‌های خالصانه بسیجیان است.

وی با اشاره به راه اندازی پایگاه بسیج حافظان قرآن بیت الاحزان در چند ساله اخیر گفت: برخی از شعبه های این موسسه با بسیج همکاری دارند و در برخی شعب مانند بنارویه لار و خرامه پایگاه بسیج حافظان قرآن تشکیل شده است. مدیر مؤسسه بیت الاحزان افزود: خود مجموعه بزرگ بیت الاحزان ذاتاً یک شعبه بسیج می‌باشد و در تمام عرصه‌ها خود را مدیون خون شهداء و بسیج می‌دانیم.

حجت الاسلام شاهسونی خود و نیروهای خدوم موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها را با توجه به حرکت جهادگونه ای که دارند تربیت شده مکتب بسیج خواند و اظهار کرد: تفکر بسیجی که برگرفته از آیات قرآن هست باید در تمام شئون جامعه وارد شود تا بتوانیم با روحیه جهادی بر مشکلات فائق آییم چنان که هر جایی که تفکر بسیجی رسوخ پیدا کرد ما شاهد موفقیت در عرصه های گوناگون فرهنگی و اقتصادی، اجتماعی و … بوده‌ایم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات