حذف حق بیمه کار فرما راه حل مشکل بیمه فعالان قرآنی کشور/ مجموع حمایت نهاد های دولتی از طرح های عظیم قرآنی بیت الاحزان در تابستان امسال تنها 2/5درصد بوده است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها؛ در صدوچهارمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که روز گذشته ۱۲ آبان‌ماه برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به بیان برخی از مشکلات موسسات قرآنی کشور پرداخت .

وی با تأکید بر اینکه برخی مشکلات موسسات به حالت «کمرشکن» رسیده است، گفت: اولین مشکل موسسات قرآنی بحث بیمه است که همچنان در ابهام قرار دارد. معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد زمانی در قالب بیمه هنرمندان تعدادی از فعالان قرآنی را بیمه کرد اما بعد از مدتی که با روند کاهش مواجه شد به یکباره مسکوت ماند.

شاهسونی با طرح این سوال که چرا بحث بیمه فعالان قرآنی یکبار برای همیشه برطرف نمی‌شود، گفت: بیمه‌ای که در گذشته برای فعالان قرآنی در نظر گرفته شده بود بیمه هنرمندان بود که بسیاری از مزایای بیمه اجباری و بیمه درمان را نداشت. در حال حاضر برای بیمه کردن هر کدام از فعالان قرآنی همکار در موسسه باید ماهانه ۵۲۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کنیم که مجموعاً به مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در ماه می‌رسد. موسسات دیگر نیز به همین صورت هستند، همه اینها در حالی است که به راحتی می توان آن را حل کرد.

نیاز موسسات به معافیت مالیاتی بیشتر از حمایت‌های مادی

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی  بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در ادامه به مصوبه‌های اخیر دولت در مورد حذف حق بیمه کارفرما برای به کار گیری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و یا فعالان حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: چنین قانونی در کشور وجود دارد که بر اساس آن صاحبان برخی حِرَف از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف هستند، اینکه چرا قرآنی‌ها در این فهرست وارد نمی‌شوند معلوم نیست، جا دارد شورای توسعه فرهنگ قرآنی نشست‌هایی با وزیر کار و امور اجتماعی و دیگر مسئولان در این زمینه داشته باشد تا همان راهی که بهزیستی رفت را برود. اگر چنین پیگیری برای موسسات صورت بگیرد و از پرداخت حق بیمه معاف شوند چندین برابر بودجه‌های حمایتی انگیزه دریافت خواهند کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ  قرآنی کشور یکی دیگر از مشکلات موسسات قرآنی را مسائل مربوط به بودجه عنوان و تصریح کرد: از ابتدا بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با این دغدغه پیگیری شد که به بخش مردمی اختصاص پیدا کند، اما دیده شد که همین بودجه به ارگان‌ها و نهادهای عضو شورای توسعه که خود ردیف بودجه قرآنی مجزا دارند اختصاص یافت.

شاهسونی در پایان با اشاره به اینکه برخی فعالیت‌های موسسات نسبت به سایر فعالیت‌های قرآنی کشور بالاتر و راهبردی‌تر است، گفت: اجرای طرح‌هایی مانند «رحله» یا مدارس شبانه‌روزی قرآن که خروجی ملموس دارد، باید ردیف بودجه مستقل داشته باشد. اما شاهد هستیم که کمترین بودجه به چنین طرح‌هایی تعلق می‌گیرد. ما این دو طرح را در دو ماه تابستان امسال اجرا کردیم و برای آن مبلغی بالغ بر هشت میلیارد تومان در نظر گرفتیم،‌ اما مجموع حمایتی که برای اجرای این دو طرح از سوی نهادهای دولتی به عمل آمد، ۲۰۰ میلیون تومان بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات