25حافظ در دور سوم مدرسه شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن امام سجاد(ع) مشغول حفظ هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها به نقل از ایکنا، حمیدرضا لیمویی، مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم امام سجاد(ع)، ضمن بیان این مطلب گفت: در دور سوم مدرسه شبانه‌روزی توانستند ۲۵ نفر از دوره آزمایشی به دوره اصلی راه پیدا کردند.

مسئول شعب بیت‌الاحزان استان قم با اشاره به اینکه دوره آزمایشی این طرح از ۲۰ تیرماه آغاز شد، اظهار کرد: طی پیش‌ثبت‌نام این دوره ۱۳۰ نفر نام نویسی کردند که از این تعداد ۷۰ نفر وارد دوره آزمایشی شدند که متقاضی دوره حفظ یکساله شدند. این دوره از ۲۰ تیر تا پایان مردادماه برگزار شد که شرکت‌کنندگان در این دوره توانستند حافظ سه تا چهار جزء قرآن شوند.

لیمویی با پرداختن به اینکه از ۷۰ نفر، ۲۵ نفر به دوره اصلی راه پیدا کردند، بیان کرد: تاکنون این افراد توانستند حافظ ۱۰ جزء قرآن کریم شوند که در کنار آن نیز با تفسیر آیات و ترجمه آشنا می‌شوند که تا پایان سال تحفیظی یعنی خردادماه سال آینده موفق به حفظ کل قرآن کریم خواهند شد.

وی با ذکر دوره‌های تابستانه این مدرسه شبانه‌روزی، ادامه داد: طی تابستان علاوه بر دوره آزمایشی مرکز حفظ یکساله، طرح ملی رحله با پذیرش ۳۰ قرآن‌آموز انجام شد که اکثر حافظان توانستند سه تا چهار جزء قرآن را حفظ کنند. همچنین طرح تثبیت محفوظات به صورت شبانه‌روزی در تابستان انجام شد که بر این اساس ۲۰ حافظ کل قرآن مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان به مدت دوماه در قم ۲ حضور پیدا کردند و به مرور محفوظات پرداختند.

مسئول شعب بیت‌الاحزان در استان قم با اشاره به اینکه مدرسه شبانه روزی از آقایان پذیرش می‌کند، گفت: در تابستان نیز ۱۷۰ نفر از بانوان در دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی و حفظ حضور داشتند که ۱۵۰ نفر از آنها حافظ یک تا دو جزء شدند همچنین در ترم پاییز نیز ۵۰ نفر در دوره روزانه حفظ خواهران حضور پیدا کردند.

یادآور می‌شود، مؤسسه بیت‌الاحزان دارای ۹ مدرسه شبانه‌روزی مدرسه ثامن‌الحجج(ع) در مشهد، مدرسه امام رضا(ع) در بیرجند، مدرسه ولیعصر(عج) در تهران، مدرسه امام حسین(ع) در روستای محمد آباد، مدرسه شاه چراغ(ع) در شیراز، مدرسه امیر‌المؤمنین(ع) در صحرا‌رود فسا، مدرسه امام حسن مجتبی(ع) در لای‌خرمی و مدرسه امام محمد‌باقر(ع) در آبادان و مدرسه امام سجاد(ع) در قم است که این مدرسه شبانه‌روزی با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم و با مشارکت اداره آموزش و پرورش استان دوره‌هایش را برگزار می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات