در جشنواره ملی «جبرئیل امین» ۲۴۳ حافظ كل قرآن، ۵۷ حافظ ۲۰ جزء و ۷۵ معلم تربیت حافظان قرآن از مؤسسه بیت‌الاحزان تجلیل می‌شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به نقل از ایکنا از فارس، جشنواره ملی «جبرئیل امین» به‌منظور تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در روز پنج‌شنبه، ۷ شهریورماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
در این جشنواره بناست از ۲۴۳ حافظ کل که طی یکسال اخیر در شعب و مراکز تخصصی حفظ مؤسسه بیت‌الاحزان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، ۵۷ حافظ ۲۰ جزء، ۷۵ معلم که حافظ تربیت کردند و ۱۰ شعبه برتر و ۳ مرکز شبانه‌روزی برتر این مؤسسه تجلیل به عمل آید.
این جشنواره با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.
در ساعت ۶:۳۰ صبح روز ۷ شهریورماه ابتدا ۳۰۰ حافظ قرآن به‌صورت دسته جمعی به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شده و مضجع شریف آن حضرت را گلباران می‌کنند.
در ادامه حافظان قرآن در دروازه قرآن حضور یافته و تلاوت دسته جمعی قرآن را انجام می‌دهند. پیاده‌روی از دروازه قرآن به سمت آرامگاه حافظ و تلاوت دسته جمعی قرآن و اهدای شاخه‌های گل توسط رئیس سازمان اوقاف و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر برنامه‌های حافظان قرآن است.
جشنواره «جبرئیل امین» در ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می‌شود که بعد از تلاوت آیات وحی و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به ارائه گزارشی درباره این مؤسسه خواهد پرداخت.
این برنامه با گفت‌وگو با حافظان شاخص و نخبه‌های اول سال مؤسسه ادامه می‌یابد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به سخنرانی می‌پردازد.
تجلیل از حافظان مراکز شبانه‌روزی و تلاوت مجلسی قرآن و اجرای برنامه‌های منتخب حفاظ از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهند بود.
آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز آخرین سخنران این مراسم خواهد بود و بعد از آن هم اجرای برنامه حفظ و تجلیل از حفاظ، شعب، معلمان و برترین‌ها انجام خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات