مدیرکل صداوسیمای استان فارس گفت: یک مستند فاخر از این موسسه تولید می‌شود و علاوه بر شبکه فارس برای پخش از طریق شبکه‌های ملی و بین المللی تلویزیون اقدام می‌کنیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس، سید تقی سهرابی در سفر یک روزه خود به شهرستان استهبان که با حضور معاونان صدا، فضای مجازی و فنی به همراه یک گروه مستندساز تلویزیونی انجام شد، ابتدا از اجرای طرح ملی رحله که در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) توسط موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار شده است، بازدید کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس پس از ورود به دهستان خیر شهرستان استهبان از مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله قرآن در روستای لای خرمی بازدید و با قرآن‌آموزان پسر که از نقاط مختلف کشور و چند کشور خارجی به این روستای کوچک آمده و در این مرکز مشغول حفظ کل قرآن کریم هستند بازدید کرد.

سهرابی پس از این بازدید، به همراه فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استهبان، اعضای شوراهای اسلامی و رییس بنیادشهید و‌ امورایثارگران با همسر و فرزندان نخستین شهید مدافع حرم این شهرستان، شهید سردار حاج محسن الهی در روستای ماهفرخان دیدار کرد.

بازدید از طرح‌های مختلف فرهنگی و اشتغالزای موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، حضور در دوره تربیت مربی مهدهای کودک قرآنی در روستای مبارک‌آباد، بازدید از مدرسه حفظ قرآن و حوزه علمیه قرآن محور در روستای محمدآباد، برگزاری نشست صمیمی با مسئولان موسسه قرآنی بیت الاحزان، بازدید از مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در شهر استهبان و دیدار با مادر شهیدان مهدوی آزاد در این شهر از دیگر برنامه های روز پرکار مدیر کل و معاونان صدا و سیمای مرکز فارس به شهرستان استهبان بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از دوره تربیت مربی مهدهای قرآن در روستای مبارک آباد اظهار داشت: یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور تربیت نیروی انسانی سالم و صالح است و این مهم خوشبختانه به خوبی توسط موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) رقم خورده است.

سهرابی افزود: امروز دشمنان کودکان ما را نشانه گرفته‌اند و نمی‌خواهند جامعه مهدوی شکل بگیرد که در این راستا مربیان مهدکودک‌ها آن هم با فکر قرآنی می‌توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی بیان کرد: در رسانه به دنبال جذابیت، فرم و محتوا در موضوع قرآنی هستیم که خوشبختانه محتوا به خوبی در موسسه بیت الاحزان اتفاق افتاده و آماده‌ایم با شکل دهی و فرم دهی آن را اجرایی کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس همچنین در شورای معاونان موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با تمجید فعالیت‌های این موسسه قرآنی تصریح کرد: این موسسه کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام داده و هنر ما نیز باید پرداختن به فعالیت‌های تخصصی آن از زوایای مختلف باشد.

وی با اعلام آمادگی رسانه ملی برای پوشش فعالیت‌های مختلف موسسه قرآنی بیت الاحزان بیان کرد: یک مستند فاخر از این موسسه تولید می‌شود و علاوه بر شبکه فارس برای پخش از طریق شبکه‌های ملی و بین المللی تلویزیون اقدام می‌کنیم.

سهرابی از ایده موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا در راستای معرفی فارس به قطب قرآنی استقبال کرد و افزود: در رسانه ملی مایل هستیم تا زمینه‌سازی لازم صورت گیرد و بتوانیم این مهم را محقق بخشیم به طوری که در عرصه ملی نیز به جایگاه واقعی خود برسد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: امروز در صدا و سیما نیازمند محتوای غنی هستیم که از این پس بیش از پیش از ظرفیت‌های موسسه قرآنی بیت الاحزان بهره گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین آماده‌ایم مسابقه‌های تلویزیونی قرآنی و سایر برنامه‌ها را با طراحی جذابیت‌های خاص برای مخاطب در صدا و سیمای مرکز فارس عملیاتی کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس همچنین در جمع قرآن‌آموزان دختر که از نقاط مختلف کشور برای حفظ کل قرآن به مدرسه حفظ تخصصی بیت الاحزان در استهبان آمده بودند، گفت: نقش زنان در جامعه بسیار مهم است و تمسک آنان به قرآن نیز می تواند از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در دیدار با خانواده شهیدان مهدوی آزاد نیز بیان کرد: هدف از این دیدار این است که اعلام کنیم ما راه شهیدان را فراموش نکرده و گم نمی‌کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات