مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری هجدهمین جشنواره ملی تجلیل از حافظان کل قرآن کریم با عنوان «جبرئیل امین» در تاریخ ۷ شهریورماه امسال خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه امسال هجدهمین جشنواره ملی تجلیل از حافظان کل قرآن کریم با عنوان «جبرئیل امین» برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره در تاریخ ۷ شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: قریب ۲۷۶ نفر از حافظان کل قرآنی که در مدارس شبانه‌روزی و شعب مؤسسه بیت‌الاحزان در سراسر کشور موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند در آزمون حفظ کل این مؤسسه شرکت کردند که نتایج آزمون آقایان اعلام شده است اما آزمون بانوان طی روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه جاری برگزار خواهد شد لذا پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۵۰ نفر از حافظان کل قرآن در این جشنواره تجلیل شوند.

شاهسونی با یادآوری این نکته که این جشنواره ویژه حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان برگزار می‌شود، گفت: امسال دومین سالی است که این جشنواره با عنوان «جبرئیل امین» برگزار می‌شود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: تاکنون ۵ جلسه ستاد برگزاری جشنواره ملی جبرئیل امین برگزار شده است و و مقدمات برگزاری آن در حال انجام است.

وی با تصریح اینکه مکان برگزاری این جشنواره مشخص نیست که شیراز یا استهبان باشد اما به زودی اعلام خواهد شد، گفت: فقط افرادی که در آزمون‌های حفظ کل قرآن موفق شده باشند در این جشنواره تجلیل خواهند شد.

شاهسونی بیان کرد: امسال رویکرد نویی را در جشنواره خواهیم داشت و از هنرمندانی که دغدغه‌های قرآنی و مذهبی داشته و در عرصه‌های مختلف شعر، بازیگری، ورزش و غیره در حال فعالیت هستند، نیز دعوت خواهیم کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات