مراسم سوگواری سالروز تخریب حرم ائمه بقیع و بنای بیت الاحزان شب گذشته 21 خرداد ماه با حضور جمعی از حافظان و کارکنان مؤسسه بیت الاحزان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت دهستان خیر در سالن شهید الهی مرکز مدیریت این مؤسسه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، مراسم سوگواری سالروز تخریب حرم ائمه بقیع و بنای بیت الاحزان شب گذشته ۲۱ خرداد ماه با حضور جمعی از حافظان و کارکنان مؤسسه بیت الاحزان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت دهستان خیر در سالن شهید الهی مرکز مدیریت این مؤسسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت الاسلام جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا در سخنانی به توضیح واژه «مقدس» در قرآن کریم و روایات پرداخت و اندیشه وهابیت را مورد نقد قرار داد.

وی با بیان این که در منابع معتبر اهل سنت قرائنی از رایج بودن زیارت قبور بزرگران در زمان پیامبر اسلام(ص) و پس از آن بین انصار و یاران آن حضرت وجود دارد، ریشه تفکر وهابی را در انحرافات ابن تیمیه و پس از او محمد بن عبد الوهاب با حمایت انگلستان و کشورهای بلاد کفر عنوان کرد.

جمالی زاده افزود: انگلیس در حدود ۳۰۰ سال پیش با رواج دادن تفکرات انحرافی در تمامی ادیان توحیدی و فرق و مذاهب مختلف، سعی در ایجاد شکاف و تفرقه بین این ادیان و در نتیجه تضعیف آنها داشت.

امام جمعه فسا با اشاره به جنایات گسترده وهابیون در طول تاریخ، تخریب حرم ائمه بقیع را یکی از بزرگترین جنایات این تفکر انحرافی عنوان کرد و در ادامه به گوشه ای از مصائب حضرت زهرا (س) اشاره کرد.

مهدی سروی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت از مشهد مقدس نیز در ادامه به ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) پرداخت و حاضران در مصائب ام الائمه اشک ماتم ریختند.

یاد اور می شود ۸ شوال در تقویم آموزشی فرهنگی مؤسسه بیت الاحزان به عنوان روز بیت الاحزان نام گذاری شده است و همه ساله در این ایام مراسم سوگواری سالروز تخریب بقیع در مرکز مدیریت بیت الاحزان واقع در روستای ماهفرخان استهبان برگزار می شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات