معاون هماهنگ‌كننده مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی دهه‌ای به نام دهه دعوت به قرآن به‌منظور مهجوریت‌زدایی از قرآن و تشویق عامه مردم به قرآن كریم خبر داد.

 

مهدی شهسوار، معاون هماهنگ‌کننده مؤسس بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه این مؤسسه در ایام ماه مبارک رمضان دهه‌ای به نام «دهه دعوت به قرآن» نام‌گذاری کرده است، گفت: در سال جاری از ۵ تا ۱۵ ماه مبارک رمضان را به نام «دهه دعوت به قرآن» نامگذاری کردیم.
وی افزود: در این دهه تلاش می‌کنیم تا برنامه‌هایی را اجرا کنیم که عامه مردم را به سمت آموزه‌های قرآن تشویق کرده و بدین طریق مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم داشته باشیم.

هر کسی سهم خود را به قرآن ادا کند
شهسوار با بیان اینکه هر کسی می‌تواند به سهم خود برای مهجوریت‌زدایی از قرآن و دعوت مردم به سوی قرآن تلاش کند، گفت: حتی با زبان و دعوت هم می‌توان دیگران را به سمت قرآن دعوت کرد به عنوان مثال یک خبرنگار با ارسال اخبار قرآنی می‌تواند این کار را انجام دهد.

دعوت عمومی مردم به قرآن در کشور خالی است
وی با تصریح اینکه جای دعوت عمومی مردم به قرآن در کشور ما خالی است و ما این خلأ را در بیت‌الاحزان احساس کردیم، گفت:‌ برای معروف‌های مختلف روز و دغدغه و ستادی تشکیل دادیم به‌عنوان مثال برای نماز، ستاد اقامه نماز؛ برای زکات، ستاد زکات؛ برای امر به معروف ستاد احیای امر به معروف و غیره را تشکیل دادیم اما برای دعوت مردم به قرآن کاری انجام ندادیم.
مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با یادآوری حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) درباره مهجوریت قرآن گفت: در مؤسسه بیت‌الاحزان یک تقویم فرهنگی ـ آموزشی داریم که پایان هر سال برنامه‌های فرهنگی ـ آموزشی سال آینده خود را در آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و برنامه‌ها نیز به شعب و مراکز بیت‌الاحزان در نقاط مختلف کشور جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های امسال ما نیز اجرای همین طرح «دهه دعوت به قرآن» است که در این دهه نیز طرح‌های تخصصی حفظ قرآن کریم بیت‌الاحزان را نیز ثبت‌نام می‌کنیم و همچنین برپایی محافل انس با قرآن، برپایی مراسم‌های افطار، دعوت از مسئولان و نخبگان جهت بازدید از مراکز بیت‌الاحزان و غیره را در این دهه اجرا می‌کنیم.

روز، هفته و یا یک دهه در کشور به نام دعوت به قرآن نامگذاری شود
شهسوار با بیان اینکه ما به دنبال فرهنگ‌سازی چنین دهه‌ای هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم این طرح را در سال آتی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ارائه دهیم تا یک روز، هفته و یا یک دهه را به عنوان روز، هفته و یا دهه دعوت به قرآن نامگذاری کنند.
معاون هماهنگ‌کننده مؤسسه بیت‌الاحزان ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این مسئله را به عنوان یک معروف در کشور، جامعه و قرآنیان فرهنگ‌سازی کنیم که هر کسی تلاش کند تا دین خود را به ساحت مقدس قرآن ادا کند.
وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح نیز شعار «من قرآن را دوست دارم» را به‌صورت هشتگ در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر کردیم تا اقشار مختلف مردم جهت پیوستن به این طرح تشویق شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات