بثبت نام نوزدهمین دوره مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن و پنجمین دوره طرح ملی رحله مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از امروز 3 اردیبهشت‌ آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، ثبت نام نوزدهمین دوره مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن و پنجمین دوره طرح ملی رحله مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از امروز ۳ اردیبهشت‌ آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه دارد.
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان امروز در جمع خبرنگاران از آغاز ثبت نام داوطلبان حفظ تخصصی قرآن کریم در نوزدهمین دوره مراکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم و پنجمین دوره طرح ملی رحله (حفظ شبانه روزی قرآن کریم ویژه اوقات فراغت تابستان) برای ۱۴ تا ۲۲ ساله ها خبر داد.

شاهسونی با اشاره به تجارب ۲۳ ساله بیت الاحزان در امر ترویج قرآن کریم گفت: بررسی ها نشان داده است که طرح های حفظ شبانه روزی قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان یکی از اثرگذارترین فعالیتهای قرآنی در سطح کشور به ویژه در بین برادران است.

وی افزود: مزیت دوره های شبانه روزی حفظ قرآن کریم با توجه به حضور مستمر داوطلبان، برنامه ریزی های منظم و دقیق به منظور اجرای مباحث تربیتی و آموزشی همراه با اردوهای سیاحتی-زیارتی، ورزش و بهره گیری از اساتید اخلاق می باشد که این امور در فضایی توام با همدلی و نشاط منجر به ایجاد دغدغه به منظور مهجوریت زادیی از ساحت مقدس قرآن کریم شده است و آمار نشان می دهد که بسیاری از حافظان در کسوت فعال قرآنی یا استاد قرآن موفق به ترویج آموزه های قرآن کریم شده اند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بیت‌الاحزان نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و نام‌نویسی دور جدید اقدام کنند.
مدیر مؤسسه بیت الاحزان خاطر نشان کرد: متولدین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۹ می‌توانند با داشتن شرایطی چون سلامت کامل جسمی و روحی، تسلط کامل بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، عدم تأهل و عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره نسبت به حضور در دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم اقدام کنند.

مؤسسه بیت‌الاحزان با راه‌اندازی دوازده مرکز شبانه‌روزی حفظ یکساله و بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور، سالانه بیش از ۲۵۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت می‌کند و تاکنون ۱۹۱۰ نفر از طریق این مؤسسه حافظ کل قرآن کریم شده‌اند.
یادآور می شود معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از حامیان طرح های ملی حفظ تخصصی قرآن کریم موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) می باشند.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نام و نشانی مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله و مراکز میزبان طرح ملی رحله مؤسسه بیت‌الاحزان بر روی لینک ذیل کلیک نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات