نشست ستاد طرح ملی رحله با حضور رئیس و اعضای ستاد در مجتمع آموزشی- فرهنگی امام زاده سید علی(ع) سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر مقدس قم برگزار گردید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، نشست ستاد طرح ملی رحله با حضور رئیس و اعضای ستاد در مجتمع آموزشی-  فرهنگی امام زاده سید علی(ع) سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر مقدس قم برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام هادی سیاری دبیر ستاد طرح ملی رحله با ارائه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبل و هم چنین روند ثبت نام متقاضیان میزبانی طرح ملی رحله افزود: با احتساب ۱۲ مرکز شبانه روزی حفظ یکساله تا الان ۳۹ مرکز متقاضی برگزاری طرح ملی رحله ۵ در سال ۱۳۹۸ هستند که با توجه به ظرفیت و مهلت ثبت نام در حال افزایش می باشد.

وی با بیان این که جلسه توجیهی میزبانان ۹ اسفندماه ۹۷ در قم برگزار می گردد تصریح کرد: متقاضیان میزبانی می بایست تا این تاریخ مکان مورد نظر طبق شرایط و ضوابط ستاد جهت برگزاری طرح را جهت بررسی و تایید معرفی نموده باشند.

این حافظ کل قرآن کریم همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی و مهارت افزایی کادر آموزشی مراکز طرح ملی رحله از تاریخ ۲۹ فروردین ماه لغایت اول اردیبهشت ماه ۹۸ به مدت ۴ روز در مجتمع آموزشی فرهنگی امام زاده سید علی(ع) با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه قم خبر داد و افزود حافظانی که فرم اینترنتی تقاضای همکاری در این طرح ملی را در سایت تکمیل کرده اند پس از گزینش اولیه، در این کارگاه، آموزش های لازم را در خصوص روند اجرای طرح بر اساس آیین نامه اجرایی خواهند دید.

سیاری زمان ثبت نام از قرآن آموزان متقاضی در طرح ملی رحله را اول تا پایان اردیبهشت ماه ۹۸ عنوان کرد و گفت: مصاحبه از قرآن آموزان جدید الورود نیز در تاریخ ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه سال آینده به عمل می آید.

دبیر ستاد طرح ملی رحله با بیان این که مدت زمان برگزاری این دوره ۵۵ روز خواهد بود افزود: تاریخ افتتاحیه پنجمین دوره این طرح ملی اول تیر ماه ۹۸ و اختتامیه نیز ۲۴ مرداد ماه خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: زمان های اعلام شده طبق بررسی های انجام شده توسط اعضا و تصویب ستاد طرح ملی رحله می باشد و هر گونه تغییر در اجرای برنامه ها تابع شرایط و اعلام از سوی ستاد خواهد بود.

شایان ذکر است طرح ملی رحله، حفظ شبانه روزی ۴ جزء قرآن کریم در تابستان ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله می باشد که مؤسسه بیت الاحزان از سال ۱۳۹۴ با حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور اجرا نموده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات