گردهمایی مربیان و حافظان مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان کازرون با حضور 90 حافظ کل و اجزاء قرآن کریم این شهرستان و مربیان و مسئولان شعب بیت الاحزان در شهرستان کازرون برگزار شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، گردهمایی مربیان و حافظان مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان کازرون با حضور ۹۰ حافظ کل و اجزاء قرآن کریم این شهرستان و مربیان و مسئولان شعب بیت الاحزان در شهرستان کازرون برگزار شد.
علی بابایی مسئول بیت الاحزان کازرون با تأکید بر ضرورت ایجاد مراکز قرآنی و نقش آن در زنده نگه داشتن یاد شهدا و حفظ انقلاب اظهار داشت هدف از این گردهمایی، هم اندیشی در جهت توسعه فعالیت‌ها و مراکز قرآنی در شهرستان کازرون است.
وی از تعامل ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، صندوق قرض الحسنه علی بن ابیطالب (ع)، حوزه علمیه، دفتر امام جمعه، دارالقرآن ها، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، تاکسیرانی و تبلیغات اسلامی با این مؤسسه خبر داد و بیان کرد در تلاشیم حفظ موضوعی قرآن کریم را با اجرای طرح هایی چون طرح قرآنی «آیه های زندگی» در سطح شهرستان عمومی کنیم و طرح ملی رحله و مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی را در این شهرستان راه اندازی نمائیم.
در این نشست مباحثی همچون بررسی راهکارهای جذب قرآن آموز ، جذابیت بخشی به کلاس‌های قرآن، آسیب شناسی و دلایل عدم استقبال از کلاس‌های قرآنی، عمومی کردن حفظ موضوعی در سطح شهرستان و شیوه های جذب مالی این شعب مطرح شد.
برگزاری نماز جماعت مغرب، عزاداری بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و صرف شام از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.
شایان ذکر است مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان کازرون در سال ۱۳۸۸ افتتاح گردید و تاکنون ۷۰ حافظ کل و بیش از ۱۰۰۰ حافظ اجزاء قرآن کریم را تربیت نموده است. قریب ۵۰ نفر در شعب بیت الاحزان کازرون فعالیت دارند که بیش از نیمی از آنها خادمان افتخاری حضرت زهرا (س) می باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات