مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از حضور ۳۱۷ علاقه‌مند به فراگیری حفظ قرآن در ۱۲ مرکز شبانه‌روزی و یک حوزه علمیه قرآن‌محور و عبور آنها از حفظ ۱۵ جزء خبر داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۷ نفر در ۱۲ مرکز شبانه‌روزی و یک حوزه علمیه قرآن‌محور، مشغول به حفظ آیات قرآن هستند و از ۱۵ جزء عبور کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ نفر از میان بانوان بودند که هشت نفر آنها عراقی و سایر آنها از بانوان ایرانی هستند که در مرکز شبانه‌روزی حضرت زینب(س) استهبان در دو ساختمان مجزا، مشغول به قرآن‌آموزی هستند.
وی با اشاره به اینکه این مراکز به طور رسمی تحت نظر مؤسسه بیت الاحزان فعالیت می کنند بیان کرد: همچنین دو مرکز ویژه بومی‌های شهرستان‌های دلگان سیستان و بلوچستان و قلعه‌گنج کرمان نیز به طور غیر رسمی برپا شده است.
شاهسونی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه قرآن‌ محور، اظهار کرد: طرح حفظ قرآن در پایه اول و دوم طلاب حوزه علمیه انجام می‌شود و در پایه سوم، دروس حوزوی همراه با حفظ و مفاهیم و تدبر در آیات قرآن انجام می‌شود که در حال حاضر جمعاً ۵۶ طلبه مشغول به حفظ آیات قرآن هستند.
وی تصریح کرد: در استهبان، چهار مرکز حفظ یک‌ساله، متشکل از سه مرکز و یک حوزه علمیه قرآن‌محور، یک مرکز در شهرستان فسا، یک مرکز حفظ شبانه‌روزی در شیراز و دیگری در بیرجند، همچنین در مشهد، تهران، قم، ملایر، بروجرد و آبادان، دارای مراکز حفظ شبانه‌روزی قرآن هستیم.
شاهسونی با تأکید بر اینکه مراکز فوق در هشت استان با ۳۸ متقاضی از دیگر کشورها همراه است، اظهار کرد: از این تعداد سه نفر در مرکز آبادان، ۲۷ نفر در استهبان و ۱۱ نفر از قرآن آموزان هندی و پاکستانی در صحرارود، مشغول به حفظ قرآن هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات