شاهسونی علت حضور کمرنگ بیت الاحزان در آزمون سراسری را ثبت مجزای شعب مؤسسه در آزمون اعلام کرد و از حضور قدرتمند شعب بیت الاحزان در زوزهای پایانی ثبت نام آزمون خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)،با آغاز نام نویسی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال گذشته، شاهد حضور پررنگ شعب مؤسسه بیت الاحزان در این آزمون بودیم تا جایی که تا پایان زمان نام نویسی، برخی شعب بیت الاحزان در میان مؤسسات برتر از لحاظ تعداد ثبت نام کننده قرار داشتند.

اما در آزمون سال جاری، نامی از شعب بیت الاحزان در میان مؤسسات برتر دیده نمی شود. حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان در خصوص چرایی این مطلب گفت: اصلی ترین دلیل این بوده است که خود ما به شعب اعلام کرده ایم فعلا ثبت نام نکنند.

شاهسونی افزود: بر اساس اجازه ویژه ای که به مؤسسه بیت الاحزان و دو مؤسسه بزرگ قرآنی کشور جهت ثبت نام مجزای شعب در آزمون داده شده است و با توجه به این که بسیاری از شعب مؤسسه هنوز پرونده کاربری در این آزمون دریافت نکرده اند، به شعب اعلام کرده ایم تا زمان افتتاح پرونده کاربری ویژه هر شعبه از نام نویسی در آزمون خودداری کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که مهلت ثبت نام آزمون تا ۵ بهمن ماه اعلام شده است و آیا این زمان جهت ثبت نام قرآن آموزان شعب کافیست گفت: با توجه به این که روند ثبت پرونده کاربری شعب کمی طول کشید، خوشبختانه با رایزنی انجام شده، مهلت آزمون تا ۱۰ بهمن ماه تمدید شد و هم اکنون اکثر شعب بیت الاحزان رمز عبور ویژه شعبه خود را دریافت نموده اند و از امروز ثبت نام قرآن آموزان را آغاز خواهند کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خاطر نشان کرد: با توجه به این که در سال گذشته چندین شعبه تحت عنوان یک شعبه نام نویسی کرده بودند، به طور قطع آمار آن شعبه ها افت خواهد داشت ولی در مجموع تعداد ثبت نام کننده، ان شاء الله شاهد رشد تعداد نفرات خواهیم بود.

این فعال قرآنی با اشاره به حضور گسترده شعب بیت الاحزان در استان فارس اظهار امیدواری کرد در روزهای آینده با افزوده شدن آمار ثبت نام کنندگان بیت الاحزان به آمار استان فارس، رتبه استان فارس از لحاظ تعداد ثبت نام کننده جهش چشمگیری داشته باشد.

گفتنی است تعداد ثبت‌ نام‌کنندگان در سامانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن به نشانی www.quranedu.ir تا اول بهمن‌ماه، از مرز ۹۲ هزار نفر عبور کرده است و استان اصفهان با بیشترین ثبت‌ نام، رتبه نخست استانی را تاکنون کسب کرده است و پس از آن استان‌‌های کرمانشاه، خراسان رضوی، تهران و کرمان در رتبه‌های دوم تا پنجم هستند و در بخش شهرستانی نیز شهر قم همچنان در جایگاه برتر قرار دارد و در بخش مؤسسات نیز جامعهالقرآن بانوان شاهرود پیشگام است.
یادآوری می‌شود، استان‌های ایلام، هرمزگان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر آخرین استان‌ها از لحاظ تعداد ثبت‌نامی هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات