کارگاه آموزشی مدیران روابط عمومی شهرستانی بیت الاحزان صبح امروز با حضور 17 نفر از مدیران روابط عمومی از سراسر کشور در مرکز مدیریت بیت الاحزان آغاز گردید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، کارگاه آموزشی مدیران روابط عمومی شهرستانی بیت الاحزان صبح امروز ۱۲ دی ماه با حضور ۱۷ نفر از مدیران روابط عمومی از سراسر کشور در مرکز مدیریت بیت الاحزان آغاز گردید.

در این نشست که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، مباحث تخصصی روابط عمومی شامل آشنایی با فعالیتهای بیت الاحزان، سوژه یابی، اصول مصاحبه و خبر نویسی، تبلیغ از منظر قرآن، ارزشهای خبری، تهیه فیلم و عکس، مباحث اخلاقی، تهیه آرشیو، روشهای جذب، فضای مجازی و آشنایی با وظایف روابط عمومی مطرح خواهد شد.

احمد تاج بخش مسئول شعبه استهبان و مسئول دفتر مدیر مؤسسه بیت الاحزان در ابتدا راه ها و اصول جذب قرآن آموزان را تشریح کرد و در ادامه مدیر بیت الاحزان به تبیین اهمیت و جایگاه روابط عمومی از منظر قرآن و حدیث پرداخت.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی بر برقراری ارتباط درون سازمانی و برون سازمانی تأکید کرد و گفت: باید از کوچکترین موقعیت ها حداکثر استفاده ها را انجام داد و نقاط قوت را پررنگ نشان داد.

وی با ذکر مثالی از صدر اسلام در بیان اهمیت تبلیغات و روابط عمومی گفت: پیامبر اسلام سیزده سال ابتدای رسالت خود تبلیغ عمومی و مخفیانه داشت و پس از آن در سال چهاردهم به مدینه هجرت کرد و با زمینه سازی که فرموده بود اقدام به تأسیس حکومت کرد.در سال دهم هجری که سال رحلت پیامبر بود نزدیک به صد هزار نفر به همراه پیامبر حج به جا آوردند، سؤال این است که چگونه ایشان توانستند در عرض این ده سال این تعداد افراد را به دین اسلام رهنمون کند با توجه به این که امکانات تبلیغی بسیار کم و اندک بوده است؟

این حافظ کل قرآن کریم با طرح این سؤال که چه کنیم بحث قرآن و دین را به گونه ای در جامعه رواج دهیم که مردم فوج فوج به طرف قرآن بیایند افزود: روابط عمومی مجموعه ای است که این وظیفه را بر عهده دارد. شاهسونی خاطر نشان کرد: روابط عمومی باید پای ورزشکاران و اقشار مختلف جامعه را به قرآن باز کند، باید مسئولان را به چالش بکشیم و مطالبه گری داشه باشیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور معنی روابط عمومی در مؤسسه قرآنی را مهجوریت زدایی از قرآن بیان و خاطر نشان کرد: این کار با ارزش ترین کار و البته پر زحمت ترین کار است.

عضو اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور روابط عمومی را به سان چشم مجموعه توصیف کرد و گفت: روابط عمومی باید ضمن رصد مشکلات و فرصت ها نسبت به چاره اندیشی به موقع اطلاع رسانی و اقدام نماید.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس در ادامه بزرگترین حربه شیطان برای نفوذ در گروه های دینی و خدایی را طبق آیه ۵۳ سوره اسراء ایجاد اختلاف بین این قشر خواند و تصریح کرد: اصلی ترین عامل فروپاشی مراکز الهی ایجاد اختلاف در آن است، چرا که در صورت وجود اختلاف،اخلاص رخت بر می بندد و عنایت الهی سلب می شود.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان وظیفه دیگر روابط عمومی را نزدیک کردن ارتباطات و پیشگیری از اختلافات برشمرد و بر لزوم ایجاد اتحاد و انسجام در مجموعه و اصلاح و حل اختلافات تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به عبارت «صبغه الله» در آیه ۱۳۸ سوره بقره، به مدیران روابط عمومی توصیه کرد کارها را رنگ خدایی دهند و افزود: طبق حدیث امام جعفر صادق(ع) که می فرمایند «ما کان لله ینموا»، اگر کارتان برای خدا بود خودش رشد می کند. در قرآن هم خداوند وعده داده که «وَٱلَّذِینَ جَـٰهَدُوا۟ فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا»(۶۹/ عنکبوت)،  در صورت تلاش برای خدا راه های زیادی برای خروج انسان از بن بست است ولی ۲ شرط دارد: یکی این که باید مجاهدت و تلاش کند و دوم این که در راه خدا باشد.

یاد آور می شود کارگاه آموزشی مدیران روابط عمومی شهرستانی مؤسسه بیت الاحزان به منظور توانمند سازی مدیران روابط عمومی در راستای تقویت فعالیت های شعب مؤسسه از امروز ۱۲ دی ماه به مدت ۳ روز در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات