این رزمنده دوران دفاع مقدس و از اهالی روستای قرآن آباد ایران، فرد نیک اندیشی بود که اواخر شهریورماه ۱۳۶۸ کلام نافذ و تشویق او باعث شد علیرضا شاهسونی، از بانیان مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان راهی حوزه علمیه شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، شب گذشته جهت حضور در مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم حاج امان الله شاهسونی پدر بزرگ یک از همکاران بیت الاحزان که به همت حوزه علمیه امام صادق(ع) و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نی‌ریز برگزار شده بود، در مسجد جامع المهدی نی‌ریز حاضر شدم. در میانه این مراسم به یاد آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده افتادم:

…”وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا”…
…و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است…

این رزمنده دوران دفاع مقدس و از اهالی روستای قرآن آباد ایران، فرد نیک اندیشی بود که اواخر شهریورماه ۱۳۶۸ کلام نافذ و تشویق او باعث شد علیرضا شاهسونی، از بانیان مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان راهی حوزه علمیه شود. حوزه و طلبگی به حفظ قرآن علیرضای نوجوان انجامید و حفظ قرآن زمینه ساز فعالیت‌های قرآنی و راه اندازی مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) شد؛ تربیت نزدیک به ۲۰۰۰ حافظ کل قرآن، راه اندازی بیش از ۱۸۰ شعبه، مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن و حوزه علمیه قرآن محور و کارآفرینی قرآنی برای بیش از ۱۵۰۰ نفر و تربیت قرآنی هزاران نفر بخشی از برکات بیت الاحزان است. مؤسسه ای که بسیاری از خبرگزاری های معتبر کشور آن را بزرگترین شبکه حفظ تخصصی قرآن کریم کشور می دانند.

آری، گاهی اوقات سخنی مختصر از یک پیرمرد روستایی منجر به تشویق و تغییر مسیر زندگی یک نوجوان می شود و آن نوجوان در یک بستر مبارک جریان ساز می شود و مسیر زندگی بسیاری را تغییر می دهد.

بنابر این انجام کار نیک فقط با بخشش مال و دارایی نیست گاهی ما نیز می توانیم با زبان خود انسانی را زنده کنیم.

—————–

مهدی شهسوار

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات