محفل انس با قرآن کریم، با حضور قاریان و حافظان برجسته‌ کشوری بیت الاحزان از استان فارس، تعدادی از مسئولان شهرستان منوجان و جمع کثیری از مربیان و معاونان پرورشی و دانش آموزان مدارس و جمعی از عموم مردم این شهرستان شنبه سوم آذر ماه، در سالن اجتماعات اداره ی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، محفل انس با قرآن کریم، با حضور قاریان و حافظان برجسته‌ کشوری بیت الاحزان از استان فارس، تعدادی از مسئولان شهرستان منوجان و جمع کثیری از مربیان و معاونان پرورشی و دانش آموزان مدارس و جمعی از عموم مردم این شهرستان شنبه سوم آذر ماه، در سالن اجتماعات اداره ی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید.

ابراهیم چتروز، مدیر آموزش و پرورش شهرستان منوجان در آغاز برگزاری این آئین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی و ولادت امام جعفر صادق(ع) به شرکت کنندگان در این همایش بزرگ ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان برگزاری این محفل نورانی، پیامبر عظیم الشأن اسلام را مصداق تمام عیار و تمام نمای انسان کامل دانست که تمام خصوصیات حسنه‌ی اخلاقی در وجود مبارک وی متجلی است. وی در ادامه صحبت های خود یادآور شد که نبی مکرم اسلام بعد از رحلت خود ۲ امانت بزرگ را در بین ما به‌جا گذاشت که یکی قرآن کریم که معجزه ی وی بود و دیگری عترت و اهل بیت پیامبر (ص).
وی همچنین افزود: ما باید بررسی کنیم تا در سراسر زندگی فردی و اجتماعی خود نسبت به این دو یادگار گران‌بها متعهد باشیم و همچنین خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم(ص) را سرلوحه و سرمشق خود قرار داده و به آن عمل نماییم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رضا جام گوهری، مسئول موسسه ی قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان منوجان با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیتهای این شعبه گفت: مؤسسه ی قرآنی بیت الاحزان که فعالیت آن در زمینه روخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم قرآن برای رده های سنی خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در حوزه‌ شهری و روستایی می باشد، از اواخر سال ۹۱ افتتاح شد و ماههای بعد فعالیت رسمی خود را آغاز نمود که بحمدالله تاکنون دارای برکات فراونی در زمینه ی ترویج فرهنگ قرآنی در این شهرستان بوده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده و رو به افزایش افراد شرکت کننده در کلاسهای این مؤسسه، تعداد شرکت کنندگان در هر ترم این شعبه را در حال حاضر ۲۰۰ نفر اعلام کرد که به هر کدام از آنها در پایان ترم، پس از برگزاری آزمون های شفاهی و کتبی، مدرک معتبر اعطاء می گردد.

حجت الاسلام جام گوهری تعداد حافظان کل قرآن تربیت شده‌ توسط بیت الاحزان را ۱۰ نفر معرفی کرد و یادآور شد که تعداد ۲۰ نفر نیز هم اکنون در حال حفظ قرآن از ۱ تا ۱۴ جزء هستند.

مسئول بیت الاحزان منوجان هدف این مؤسسه را گسترش فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی دانست و از خانواده ها و عموم مردم شهرستان تقاضا نمود تا فرزندان خود را در این مؤسسه ثبت نام نمایند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رضوانی، امام جمعه شهرستان منوجان در این آئین، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و عرض خیر مقدم به مهمانان و حضار حاضر در جلسه، تقدیر و تشکر خود را از بانیان و برگزار کنندگان این محفل ابراز داشت و افزود: خوشبختانه با عنایات الهی، بعد از انقلاب به رویکرد زندگی به سبک قرآن و زندگی قرآنی در جامعه، توجه ویژه ای شد و این رویکرد همچنان ادامه دارد و امروزه بیشتر از هر زمانی می طلبد که رفتار و کردار ما در زندگی بر مبنای دستورات قرآن باشد، چرا که اگر امروز می‌خواهیم راه  و مسیر صحیحی در زندگی برگزینیم؛ یقیناً آن مسیر، مسیر کلام نور و اهل بیت (علیهم السلام) است.
در ادامه این مراسم که بخش ویژه ی جلسه بود، حافظان و قاریان کشوری بیت الاحزان و تعدادی از قاریان شهرستانی به تلاوت آیات نورانی قرآن پرداختند و محفل را آکنده از عطر آیات وحیانی نمودند.

در پایان و خاتمه ی این گردهمایی از تعدادی از فعالان حوزه قرآنی شهرستان تقدیر به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به آنها اعطاء گردید.

خبرنگار: وحید محمودی، مدیر روابط عمومی بیت الاحزان منوجان/ کرمان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات