یوسف انوری معاون امور بین الملل بیت الاحزان از راه اندازی کلاسهای قرآن بیت الاحزان در حاشیه موصل عراق خبر داد

 

یوسف انوری، معاون امور بین الملل موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان با اشاره به برکات و اثرگذاری مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی بیت الاحزان در راستای ترویج آموزه های قرآن کریم گفت: بحمد الهی با تلاش و پیگیری یکی از حافظان عراقی کلاسهای قرآن در حاشیه موصل عراق آغاز شده است.

این حافظ قرآن افزود: در مراکز حفظ یکساله بیت الاحزان، اولویت آموزش و تربیت، دغدغه مند کردن حفاظ به منظور ترویج کلام وحی و مهجوریت زادیی از ساحت مقدس قرآن کریم است و تربیت حافظان کل و فعالان قرآنی با تاکید بر سبک زندگی دینی و توجه به سیره اهل بیت(ع) از اولویت‌های اساسی بیت الاحزان می باشد.

انوری گفت: حافظ کل قرآن عراقی بیت الاحزان، آقای عباس ذاکر فاضل، جوان عراقی اهل شهر حله که از اوایل مرداد ماه ۹۶ عازم ایران شد و برای حفظ تخصصی قرآن کریم یک سال در مرکز شبانه روزی امام حسن مجتبی (ع) روستای لای خرمی استهبان) ساکن شد. وی پس از توفیق حفظ کل قرآن در تیرماه ۹۷ عازم موطن خود شد.

معاون امور بین الملل بیت الاحزان گفت: ذاکر فاضل که هم اکنون دانشجوی دانشگاه موصل در شمال عراق است همزمان کلاسهای روخوانی و حفظ قرآن کریم را در روستای الساده از توابع این کلانشهر عراق راه اندازی کرده است.

وی افزود: نوجوانان این روستا که در ۴ کیلومتری و حاشیه شهر موصل قرار دارد هم اکنون علاوه بر برگزاری کلاس روخوانی موفق به حفظ یک جزء از قرآن کریم نیز شده اند.

لازم به ذکر است که حضور جوانان عراقی در ایران و مؤسسه بیت الاحزان برای اولین بار با رایزنی و پیگیری‌های مسئولان اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور عراق و دکتر ناطق الزرکانی مدیر عامل این اتحادیه از مهرماه ۹۵ در قم آغاز شد. پس از انعقاد تفاهم نامه و ثبت نام بیش از ۷۰ جوان و نوجوان عراقی و برگزاری مصاحبه در نهایت ۲۶ جوان و نوجوان دختر و پسر عراقی عازم ایران شدند و ثمره یک سال تلاش، تربیت ۱۴ حافظ کل قرآن بود. عباس ذاکر فاضل نیز یکی از این ۱۴ حافظ قرآن بود.

یادآور می شود تیرماه سال جاری نیز پس از آزمون و مصاحبه از ۶۹ داوطلب در عراق ۴۰ نفر مجوز حضور در مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در ایران را کسب کردند و پس از برگزاری دوره آزمایشی هم اکنون ۱۷ برادر و ۸ خواهر ۱۴ تا ۲۲ ساله عراقی در ۳ مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی بیت الاحزان در استهبان مشغول به حفظ قرآن کریم می باشند و تاکنون موفق به حفظ ۷ جزء از قرآن شده اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات