کارهای بزرگ از جوانه های کوچک شروع میشود و کارهای آیین نامه ای معمولا ثمری ندارد/ مملکتی اگر قرآنی باشد جامعه اصلاح می شود/ فرهنگ سازی واقعی هیمن گونه اقدامات است/ همه بخش های کشور باید به این اقدامات کمک کنند وجهه مردمی خود را حفظ کنید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث علمای قرآن جزء اشراف بهشت هستند خطاب به حافظان قرآن افزود بسیار ارزشمند است که در سنین جوانی انتخابی کردید که انتخاب نورانی بود و این محفل در پاسداشت این زحمات تشکیل شده است.

وی با تأیید سخنان شاهسونی که این حرکت، یک حرکت فرهنگی ناب هست افزود راه درست نیز همین هست. وی خاطر نشان کرد کارهای بزرگ از جوانه های کوچک شروع میشود و کارهای آیین نامه ای معمولا ثمری ندارد و به نتیجه نمی رسد.

لاریجانی این حرکت حافظان را تحسین کرد و دلیل خیر و برکت زیاد آن را تمسک به بهترین ها عنوان کرد.

دکتر لاریجانی با اشاره به سخن انیشتین دانشمند غربی گفت: دینداران سه دسته اند: برخی از ترس، برخی به خاطر کسب فضائل اخلاقی و دسته سوم دین را ورای مسائل دنیوی انتخاب می کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبری افزود: مملکتی که حاملان قرآن باشند به هم ستم نمیکنند، کم فروشی نمیکنند، ستم نمیکنند، تهمت نمیزنند، نگاهشان متعالی می شود، جامعه دینی صراط سیاسی و اقتصادی آن نیز درست است و در صورت اصلاح فرهنگ، جامعه نیز اصلاح می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی صورت گرفته است از برگزار کنندگان این جشن و مجموعه بیت الاحزان تقدیر کرد.

وی فرهنگ سازی واقعی را همین گونه اقدامات عنوان و خاطر نشان کرد همه مجموعه های دولتی و غیر آن باید به این برنامه ها کمک کنند.

لاریجانی در خصوص پیگیری درخواستهای مدیر مؤسسه قول مساعد داد اما افزود: شما وجهه مردمی خود را حفظ کنید، همه وظیفه کمک دارند ولی سعی کنید گردش کاری شما با مردم باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات