هموار شدن فعالیت های بین المللی/ سال 1396 با تمام تلخی ها و شیرینی ها سپری شد، به رسم هر سال مروری می کنیم بر فعالیت های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این سال

 

 بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سالی که گذشت

(نگاهی به عملکرد مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سال ۱۳۹۶)

ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أصلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرعُهَا فِی السَّمَاءِ         ابراهیم/۲۴

فعالیت های مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سال گذشته با تلاش های بی وقفه مسئولان و خادمان زحمتکش مؤسسه با رشد و بالندگی همراه بود.

بیت الاحزان در سال ۱۳۹۶ فعالیت های خود را با ۱۶۱ شعبه در ۱۲ استان کشور آغاز کرد و اکنون که در پایان سال هستیم تعداد شعب به عدد ۱۷۴ شعبه در ۱۴ استان رسیده است.

همچنین آمار حافظان کل قرآن کریم مؤسسه، تا پایان سال ۹۵ مجموعاً ۱۴۰۰ نفر بوده و بحمد الله در سال ۹۶ رقم این آمار به ۱۶۵۰ حافظ کل قرآن کریم افزایش یافته است که این افزایش آمار نشانگر موفقیت های چشم گیر بیت الاحزان در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم خصوصاً در مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی می باشد و هم اکنون ۱۹۵ حافظ ۲۰ جزء در این مراکز تربیت شده اند که ان شاء الله تا تیر ماه حافظ کل خواهند شد.

برگزاری طرح ملی رحله برای سومین سال پیاپی در ۲۶ نقطه از ۱۱ استان کشور با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مؤسسات مردم نهاد با ثبت نام قریب ۱۹۰۰ قرآن آموز ۱۳ تا ۲۲ ساله برادر و تربیت ۱۳۰۰ حافظ اجزاء را می توان یکی از مهمترین و اثرگذارترین فعالیت های قرآنی در راستای تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در سطح کشور دانست.  در اواخر سال ۹۶ همچنین مقدمات اجرایی شدن چهارمین دوره طرح رحله فراهم گردید. با ثبت نام از متقاضیان میزبانی طرح، نشست توجیهی ۴۰ مرکز داوطلب میزبانی و مسئولان و مدیران طرح رحله ۴ در قم برگزار شد و ان شاء الله شاهد پیشرفت کمی و کیفی این طرح در سال ۹۷ خواهیم بود.

یکی از مباحثی که پس از گسترش روز افزون فعالیت های مؤسسه در سالهای اخیر همواره گریبانگیر بخش های مختلف و بخصوص بخش آموزشی بوده است، ساماندهی به اطلاعات فردی و آموزشی قرآن آموزان و پرسنل اداری و آموزشی شعب می باشد. با توجه به برگزاری جلسات آسیب شناسی که در سالهای گذشته برگزار شد، و با ایجاد پیش زمینه های لازم از سال ۹۵، راه اندازی سامانه جامع مدیریت اطلاعات مؤسسه به منظور سامان بخشی به اطلاعات قرآن آموزان و پرسنل، تسهیل فرآیدهای آموزشی در ارتباط بین شعب با مرکز مدیریت و مدیران ارشد، تسهیل فرآیندهای نام نویسی و پرداخت وجه کاربران و شعب مؤسسه، خودکار سازی فرآیند صدور گواهی، مدیریت و نظارت بروز مدیران ارشد از وضعیت آموزشی شعب به منظور برنامه ریزی دقیقتر، به حداقل رسیدن بروکراسی اداری و در نتیجه کاهش هزینه ها از طریق برخط سازی فرایندها و مزایای بیشمار دیگر از ابتدای سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت.

خوشبختانه با راه اندازی آزمایشی این سامانه از ابتدای این سال شاهد پیشرفت های بسیار زیادی چه در زمینه رصد فعالیتها و چه درخصوص تسهیل فرآیندها بوده ایم و ان شاء الله در سالهای آتی با تکمیل و بروزآوری سامانه ، به سوی خدمت رسانی تماما الکترونیکی گام برداریم.

راه اندازی ۳ مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله کل قرآن کریم در شهرهای قم، آبادان و ملایر مدل الگوی توسعه از پایین به بالا را اثبات کرد. مؤسسه ای که در سال ۱۳۸۰ اولین مرکز شبانه روزی حفظ خود را با اجاره چند منزل مسکونی قدیمی و حداقل امکانات در روستایی که اکنون به قرآن آباد ایران(محمدآباد/ استهبان/فارس) شهره شده است با ۱۳ قرآن آموز آغاز کرد در سال ۹۶ با راه اندازی مرکز شبانه روزی امام محمد باقر (ع) در آبادان، مرکز امام سجاد (ع) در قم و همچنین مرکز شبانه روزی شهید روستایی در شهرستان ملایر تعداد مراکز شبانه روزی خود را به ۱۰ مرکز رساند و همچنان فعالیت های خود را ادامه می دهد و این مهم را به اثبات رساند که می توان الگوی توسعه را از یک روستا به شهرهای بزرگ کشور تسری داد.

این مراکز علاوه بر تربیت جوانان حافظ کل قرآن کریم، همواره محل پرورش استعدادهای ناب قرآنی جهت خدمت رسانی  و گسترش فعالیت ها به دیگر نقاط کشور بوده است. به عنوان مثال در سال ۹۶ مراکز تازه تأسیس در شهرهای ملایر، قم و آبادان توسط نیروهای تربیت شده در این مراکز در سالهای گذشته بنا نهاده شد. همچنین راه اندازی دارالتحفیظ تخصصی قرآن آستان حضرت شاهچراغ (ع) شیراز با مسئولیت ایمان باغبان، حافظ کل قرآن کریم مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن بیت الاحزان و انتصاب سرکار خانم شاهسونی از حافظان کل قرآن بیت الاحزان به سمت مدیر امور قرآنی مدارس شجره طیبه ندسا از دیگر رویش های این مراکز مبارک در این سال بود.

یکی از رویدادهای مبارک مؤسسه در این سال، پذیرش ۲۵ جوان از کشور عراق جهت حفظ کل قرآن کریم برای اولین بار در کشور در مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی مؤسسه بود. این جوانان که با درخواست اتحادیه تشکلهای قرآنی عراق و پس از اخذ مصاحبه تخصصی از ایشان، پذیرش شدند هم اکنون در مرکز شبانه روزی امام حسن مجتبی(ع) روستای لای خرمی (استهبان/ فارس) و مرکز شبانه روزی حضرت زینب (س) استهبان مشغول به حفظ قرآن کریم می باشند. با توجه به درخواست های مکرر مقامات قرآنی عراق جهت ادامه این روند در سالهای آتی، و همچنین حضور جوانانی از اقصی نقاط کشورمان در این مراکز، نیاز به توسعه این مراکز به سمت بین المللی شدن حس می شود و مقدماتی نیز جهت این امر در سالهای آینده فراهم آمده است. البته با توجه به مردمی بودن، این مؤسسه همواره در راه اندازی طرح های جدید با مشکلات مالی و مکانی روبره بوده است که امید است با ورود خیر اندیشان در این حوزه بخشی از مشکلات مرتفع گردد.

از تلخی های این سال می توان به تعطیل شدن مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی خواهران به سبب فراهم نبودن شرایط و امکانات خاص جهت خدمتگزاری مطلوب به قرآن آموزان خواهر اشاره کرد ولی راه اندازی مراکز تخصصی حفظ روزانه دوساله ویژه خواهران این تلخی را کاهش داد. البته زمزمه هایی مبنی بر احیای مجدد یک مرکز شبانه روزی ویژه خواهران در سال ۹۷ به گوش می رسد که در صورت مهیا بودن شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

تعامل صدا و سیما و سایر رسانه‌های مجازی و نوشتاری با بیت الاحزان در این سال همچون سال ۹۵ ادامه یافت. پخش گزارش مراسم تجلیل از حافظان (پخش از شبکه قرآن)، اختصاص ۲ قسمت از برنامه خانه در ضیافت به مراکز قرآنی بیت الاحزان در روستاهای لای خرمی(استهبان) و سرآسیاب (مشهد) در شبکه قرآن، مصاحبه با حجت الاسلام شاهسونی در برنامه حرف حساب شبکه یک سیما، مصاحبه با حجت الاسلام شاهسونی مدیر بیت الاحزان در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن تهران در برنامه زنده رصد شبکه قرآن، تهیه ۲ مستند از قرآن آموزان آمریکایی مراکز شبانه روزی و مدیر مؤسسه بیت الاحزان (شبکه افق) که منتظر پخش آن از این شبکه هستیم و پخش تیزرهای متعدد طرح ملی رحله و مراکز شبانه روزی حفظ از شبکه های مختلف سیما گوشه ای از این همکاری را متجلی نمود.

شبکه استانی فارس نیز با اعزام گروه خبری و ضبط و پخش مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم، و تهیه و پخش چندین گزارش خبری از رویدادها و سوژه های قرآنی بیت الاحزان از این شبکه سهم بسزایی در پوشش اخبار این مؤسسه قرآنی داشت. همچنین مدیر صدا و سیمای فارس در دیداری که با حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان داشت جهت بازدید از مراکز قرآنی بیت الاحزان و پوشش رویدادهای قرآنی این مؤسسه قول مساعد داد.

علاوه بر صدا و سیما، خبرگزاری های مطرح کشوری نظیر خبرگزاری ایکنا، فارس، تسنیم و سایر خبرگزاری های مؤثر و ارزشی کشور پرشورتر از سالهای گذشته به پوشش اخبار و رویدادهای مؤسسه بیت الاحزان پرداختند.

اطلاع رسانی و چاپ پوستر پذیرش مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی بیت الاحزان در روزنامه جوان، گزارش روزنامه همشهری از فعالیتهای قرآنی فرهنگی روستای قرآن آباد ایران  با عنوان «آبادتر از هر آبادی»، گفتگوی نشریه همشهری آیه و همچنین روزنامه همشهری با خانواده ای آمریکایی که برای حفظ قرآن به ایران آمده اند با عنوان «یک جهان قرآن»، گفتگوی روزنامه همشهری باحافظان قرآن مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی بیت الاحزان با عنوان « ما اینجا به خدا نزدیکتریم» گوشه ای از افزایش تعامل با مؤسسه در رسانه های مکتوب را به تصویر کشید.

برگزاری مراسم باشکوه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و توزیع اطعام قرآنی بین ۲۰۰۰ نفر از عزاداران به رسم هرساله ، ارادت بیت الاحزانیان به حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نشان داد. مراسم روز بیت الاحزان نیز همچون سال گذشته با شکوه هر چه تمام تر در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار گردید. این مراسم به سبب یاد آوری ظلم های که به حضرت زهرا(س) وارد شده است، از سال گذشته در روز ۸ شوال (سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیون) ، در تقویم فرهنگی آموزشی مؤسسه قرار گرفته است،

همچنین روز ۲۳ شهریور ماه، شهرستان قرآنی استهبان شاهد برگزاری بزرگ ترین جشنواره حافظان کل قرآن کریم کشور بود. تجلیل از ۲۴۸ حافظ کل قرآن کریم( که در تاریخ جشنواره های تجلیل بیت الاحزان رقمی بی سابقه بود) با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر از علاقمندان به کلام وحی و اهل بیت (علیهم السلام) شاهکاری بود برای مؤسسه ای که قلب تپنده آن در یک روستا قرار گرفته است و تمامی فعالیت های آن از همان روستا مدیریت می شود.

در پایان این جشنواره نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از علاقمندان به قرآن کریم که از سراسر کشور گردهم آمده بودند میهمان سفره حضرت زهرا (سلامالله علیها) بودند.

حوزه علمیه قرآن محور نیز از بدو شکل گیری در دو سال گذشته با رشد و بالندگی همراه بوده است و نام نویسی دوره جدید آن نیز از ۱۵ اسفندماه آغاز شده است. امید است این سبک حوزه ها با توجه به استقبال خوبی که از سوی مسئولان، مراجع و طلاب صورت گرفته است به زودی گسترش یابد.

گستردگی فعالیت‌های بیت الاحزان در این سال باعث شد مسئولین استانی و کشوری و همچنین علمای اعلام در طول سال از مؤسسه و فعالیت‌های آن بازدید داشته باشند. (دکتر فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف، مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، حجت الاسلام مهرابی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی فارس، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عابدی مدیر حوزه علمیه فارس، حجت الاسلام والمسلمین رضوی، رئیس مدرسه علمیه مدینه العلم قم و استاد اخلاق مؤسسه بیت الاحزان، حجج اسلام سید احمد خاتمی، علیرضا پناهیان و حمید رسایی از علما و مسئولانی بودند که در این سال از مراکز قرآنی بیت الاحزان بازدید کردند و یا در جریان فعالیت های مؤسسه قرار گرفتند. )

 در این سال گردهمایی مسئولان و مدیران شعب بیت الاحزان که در سالهای گذشته به صورت یک بار در سال برگزار می شد به سبب گسترش شعب مؤسسه و مشکلات شعب جهت حضور در این نشست، به صورت منطقه ای در چند نوبت برگزار گردید که نشستهای منطقه ی فارس، خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان از آن جمله است.

برگزاری باشکوه مسابقات سراسری قرآن کریم بیت الاحزان در شیراز که با افزایش کمی تعداد شرکت کننده بویژه در بخش برادران همراه بود یکی دیگر از برنامه های موفق در روزهای پایانی سال ۹۶ بود. تقدیر از حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان در دوازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی کشور برگ زرین دیگری بر افتخارات این مؤسسه قرآنی فرهنگی افزود.

 و در پایان…

سال ۱۳۹۶ با تمام تلخی ها و شیرینی ها سپری شد، به رسم هر سال مروری می کنیم بر فعالیت های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این سال.

در ادامه گزارش تصویری فعالیت های قرآنی و فرهنگی این مؤسسه خودجوش و مردمی تقدیم حضورتان می گردد:

جهت مشاهده گزارش هر ماه بر روی نام ماه کلیک کنید:

فروردیناردیبهشتخردادتیرمردادشهریور
مهرآبانآذردیبهمناسفند

فروردین

دومین نشست ستاد طرح ملی رحله ۳ با معرفی اعضای ستاد در سال ۹۶ و تصویب جزئیات اجرایی طرح

نشست شورای تبلیغات مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی کل قرآن کریم در یک سال در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد

 ⤴بالا

اردیبهشت

آغاز ثبت نام هفدهمین دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم

راه اندازی سامانه جامع مدیریت اطلاعات بیت الاحزان (محفوظ) جهت تسهیل در فرآیند آموزشی شعب، مدیریت اطلاعات قرآن آموزان و کادر اداری آموزشی و مدیریت ثبت نام های مؤسسه و صدور گواهی های آموزشی

گردهمایی حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با حضور بیش از ۴۰۰ حافظ کل قرآن کریم در مسجد جابری تهران برگزار شد

تجلیل از سکینه سبزیان مسئول بیت الاحزان دلگان در جمع ۸ مربی نخبه طرح ملی تربیت حافظان

side

بازدید آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران از مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی ثامن الحجج (ع) مشهد

side

نوزدهمین نشست مسئولان منطقه ای بیت الاحزان با حضور مسئولان مناطق ۲۴گانه این مؤسسه مردم نهاد در شیراز برگزار شد

side

بازدید آیت الله حیدری، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز از مراکز قرآنی بیت الاحزان

ثبت نام سومین دوره طرح ملی رحله آغاز شد

side

بازدید حجت الاسلام پناهیان از مراکز قرآنی بیت الاحزان

side

برگزاری نشست توجیهی مراکز تخصصی حفظ روزانه کل قرآن کریم در مرکز مدیریت بیت الاحزان

⤴بالا

خرداد

آغاز ثبت نام اولین دوره مراکز روزانه حفظ تخصصی کل قرآن کریم

 

اعلام نتایج رتبه بندی شعب مؤسسه در سال ۹۵ توسط واحد نیروی انسانی با پیشتازی شعب جهرم و استهبان

آغاز نام نویسی آزمون پایان ترم خرداد ماه با استفاده از سامانه جدید مدیریت اطلاعات مؤسسه

⤴بالا

تیر

side

راه اندازی مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم حضرت امام سجاد(ع) در قم

راه اندازی مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم حضرت امام محمد باقر(ع) در آبادان

راه اندازی مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم شهید روستایی در ملایر

آغاز نام نویسی سیزدهمین دوره تربیت معلم و آمادگی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث(دانشسرای باقرالعلوم(ع))

مرحله نهایی مسابقات بین مراکز شبانه روزی حفظ بیت الاحزان در مشهد مقدس برگزار شد

side

افتتاحیه هفدهمین دوره مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله کل قرآن کریم و سومین دوره طرح ملی رحله با حضور حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

⤴بالا

مرداد

 side

ورود ۲۵ قرآن آموز عراقی به ایران جهت حفظ قرآن کریم در مرکز شبانه روزی حفظ قرآن امام حسن مجتبی (ع) روستای لای خرمی

side

برگزاری کارگاه آموزشی حفظ متدبرانه سوره مبارکه نساء در مرکز مدیریت بیت الاحزان

حضور حجت الاسلام شاهسونی مدیر بیت الاحزان در برنامه حرف حساب شبکه یک سیما و توضیح در خصوص طرح های حفظ قرآن مؤسسه

آغاز دومین سال تحصیلی حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) در روستای قرآنی محمدآباد (استهبان/فارس)

درخشش حافظان بیت الاحزان در مرحله استانی مسابقات اوقاف

⤴بالا

شهریور

 

کارگاه آموزشی راهکارهای نهادینه سازی آموزه های مهدوی در کودکان در شیراز برگزار شد

اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۵۱ و سومین دوره طرح ملی رحله با حضور ۱۰۰۰ حافظ بیت الاحزان در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد

مراسم تجلیل از ۴۵۰ حافظ قرآن کریم شعبه قائمیه( کازرون) برگزارشد

side

شانزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان با تجلیل از ۲۴۸ حافظ کل در استهبان برگزار کردید

حافظان بیت الاحزانی خانم حسین زاده و چشم سبز رتبه های برتر مرحله کشوری مسابقات حفظ اوقاف را از آن خود کردند

⤴بالا

مهر

 side

انتخاب حجت الاسلام شاهسونی مدیر بیت الاحزان به سمت رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس

آزمون کتبی ترم دوم (مهرماه) بیت الاحزان در سراسر شعب مؤسسه برگزار شد

نام نویسی از نونهالان مهد و پیش دبستانی با استفاده از سامانه جدید مدیریت اطلاعات بیت الاحزان آغاز شد

side

دومین نشست مسؤولان شهرستانی بیت الاحزان در استان فارس برگزار شد

⤴بالا

آبان

sideside

آقایان نوید رزمجو  و مجتبی فرد فانی از حافظان بیت الاحزان در صدر جشنواره بین المللی جوانان جهان اسلام قرار گرفتند

دیدار قرآن آموزان مرکز شبانه روزی امام سجاد(ع) قم با آیت الله شب زنده دار از فقهای شورای نگهبان

ایشان در قسمتی از بیاناتشان در اشاره به اهمیت حفظ قرآن نزد رهبر انقلاب بیان کردند: مقام معظم رهبری علیرغم مشغله تاکنون ۱۲ جزء از قرآن کریم را حفظ کرده اند که نشان از علاقه و اهمیت ایشان به مقوله حفظ است.

⤴بالا

آذر

 side

در دیدار مدیر بیت الاحزان با دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بر گسترش همکاری های فیمابین این دو نهاد در کشورهای اسلامی تأکید شد.

side

سومین نشست مسئولان استانی بیت الاحزان به میزبانی مسجد جابری تهران

معرفی مؤسسه بیت الاحزان به عنوان مؤسسه برتر هفته در خبرگزاری ایکنا

بازدید حجت الاسلام و المسلمین رضوی استاد اخلاق مؤسسه بیت الاحزان از مراکز قرآنی این مؤسسه در استان فارس و سخنرانی اخلاقی

ایشان هر ساله طی یک یا دو سفر ضمن بازدید از مراکز قرآنی بیت الاحزان در بین کارکنان و قرآن آموزان مؤسسه سخنرانی اخلاقی و مشاوره دینی می کنند

side

نشست سالانه معلمان حفظ بیت الاحزان با تقدیر از معلمان برتر در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد

حضور منسجم شعب بیت الاحزان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

side

اردوی یک روزه آموزشی تفریحی مراکز روزانه حفظ تخصصی دوساله این مؤسسه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از قرآن آموزان، مدیران و اساتید این مراکز و کادر آموزش مرکز مدیریت بیت الاحزان در شهرستان استهبان برگزار شد.

مراسم تجلیل از ربع قرن فعالیت قرآنی « دکتر قاسم فتحی» پیشکسوت قرآنی، بنیانگذار و مسئول بیت الاحزان سروستان (فارس) برگزار شد.

 فتح ۲ مسابقه کشوری در کمتر از دوهفته توسط مینا چشم سبز حافظ بیت الاحزان

قاسم المالکی، مسئول دارالقرآن استان بصره عراق وهیات همراه به منظور همکاری و استفاده از تجارب قرآنی بیت الاحزان ازمراکز حفظ تخصصی وحوزه علمیه قرآن محور این موسسه مردم نهاد بازدید کرد . وی با بیان این که تاکنون نزدیک به ۲۵۰ نفر جوان عراقی جهت حضور در مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در سال آینده نام نویسی کرده اند خواستار گسترش همکاری ها در این حوزه شد.

علی اکبر مظاهری به سمت مسئول مؤسسه بیت الاحزان در منطقه داراب معرفی شد.

حجت الاسلام مجید علیمردانی به عنوان مسئول بیت الاحزان آباده (شمال فارس) معرفی گردید.

⤴بالا

دی

مرحله مقدماتی (سطح شعبه) شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیت الاحزان برگزار شد

جمعی از مسئولان شهرستان قرآنی استهبان از مرکز مدیریت و مراکز قرآنی بیت الاحزان در دهستان خیر بازدید کردند

«حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی» مدیر بیت الاحزان به عنوان چهره قرآنی شاخص استان فارس انتخاب شد

side

بازدید حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مجلس و از فعالان فرهنگی سیاسی از مدرسه حفظ ثامن الحجج(ع) مشهد

side

بازدید مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و حجت الاسلام مهرابی مدیر کل تبلیغات استان فارس از مراکز قرآنی بیت الاحزان

side

برپایی نماز طلب باران با حضور اهالی دهستان قرآنی خیر در مرکز مدیریت بیت الاحزان

تجلیل از مدیر بیت الاحزان در اولین همایش تجلیل از چهره های ماندگار قرآنی استهبان

side

بازدید عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز قرآنی بیت الاحزان

⤴بالا

بهمن

side

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان در دوازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی در جمع ۴۶ مدیر برتر قرآنی کشور در سال ۹۶ و در بخش مؤسسات قرآنی مورد تجلیل قرار گرفت.

نشست توجیهی مدیران و آیین افتتاح ۱۳شعبه و یک مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی بیت‌الاحزان در ۷ استان به میزبانی مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد.

دیدار فرمانده سپاه و جمعی ۸۰ نفره از بسیجیان نیریز از مراکز قرآنی بیت الاحزان

حجت الاسلام والمسلمین عابدی، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس از مدرسه علمیه قرآنی امام صادق(ع) روستای قرآنی محمدآباد (استهبان) بازدید و در جمع طلاب سخنرانی کرد.

آغاز نام نویسی متقاضیان دریافت میزبانی طرح ملی رحله ۴

side

نشست توجیهی داوطلبان میزبانی طرح ملی رحله ۴ با حضور حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف در شهر مقدس قم برگزار شد

آیین تجلیل از ۳۰ حافظ کل قرآن بیت الاحزان شعبه کلام نور شهر الوان (شوش) برای اولین بار در این شعبه برگزار شد.

 گردهمایی مسئولان، مدیران و معلمان قرآن بیت الاحزان شهرستان داراب، جهرم، زرین دشت و لارستان به میزبانی بیت الاحزان جهرم برگزار شد.

⤴بالا

اسفند

side

برگزاری مراسم سوگواری فاطمیه اول و دوم در مرکز مدیریت و شعب مؤسسه بیت الاحزان

بازدید مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان و امام جمعه قلعه گنج از بیت الاحزان این شهرستان

آغاز نام نویسی حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع)

side

چهارمین نشست مسئولان شهرستانی بیت الاحزان در استان فارس به مدت ۲ روز در مرکز مدیریت بیت الاحزان در روستای ماهفرخان استهبان برگزار شد.

side

مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیت الاحزان در شیراز برگزار شد با مشارکت دو خیراندیش شیرازی

جشن میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) همراه با تجلیل از مادران و همسران و کارمندان خواهر مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد.

برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) در شعب مؤسسه در سراسر کشور

نوید رزمجو استاد مراکز شبانه روزی بیت الاحزان رتبه برتر مسابقات قرآن دارالقرآن بسیج در رشته حفظ کل قرآن را کسب کرد.

اعزام ۱۴ راوی قرآن به مناطق عملیاتی جنوب با همکاری بیت الاحزان و ستاد راهیان نور برای اولین بار در کشور انجام میگیرد.

 حمیدرضا شفیعی به عنوان سرپرست بیت الاحزانهای استان خوزستان معرفی شد.

⤴بالا

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات