قاری و داور بین‌المللی کشور با اشاره به چشم‌انداز قطب قرآنی شدن استان فارس گفت:‌ این امر بسیار هدف‌گذاری خوبی است اما ایجاد قطب قرآنی با طراحی زیرساخت‌ها و تمرکز بر اهداف واقعی میسر می‌شود.

 

رحیم خاکی، استاد، قاری و داور بین‌المللی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به چشم‌انداز قطب قرآنی شدن این استان گفت:‌ این امر بسیار هدف‌گذاری خوبی است اما ایجاد قطب قرآنی با طراحی زیرساخت‌ها و تمرکز بر اهداف واقعی میسر می‌شود.

لزوم ارتقای سطح کیفی تمام فعالیت‌های قرآنی به موازات هم

وی افزود: طبیعتاً جهت تحقق این چشم‌‌انداز، پشتیبانی هه‌جانبه از فعالان قرآنی، رشد پرورش و حمایت از نخبگان قرآنی و حضور برجسته‌ترین اساتید ملی و بین‌المللی در جهت آموزش و ارتقای سطح کیفی تمام فعالیت‌ها باید به موازات هم پیگیری شود.

اقدام منطقی و حمایت مستمر؛ ملزومات قطب قرآنی شدن استان

خاکی با تأکید بر اینکه این نوع چشم‌اندازها با دستور، نامه، سخنرانی و برگزاری همایش میسر نمی‌شود، کار عملی، جدی و جهادی را از ملزومات تحقق این مسئله دانست و گفت: اقدام منطقی مسئولانه و حمایت مستمر و طولانی‌مدت باید صورت گیرد زیرا اگر یک سال این برنامه‌ها شکل گیرد و سال بعد فروکش کند، قطعاً تمام زحمات هدر خواهد رفت.

مشاور قرآنی وزارت ورزش و جوانان همچنین، به نقش فعالان قرآنی در این زمینه اشاره کرد و گفت: قطعاً جامعه قرآنی نیز در راستای اجرای این چشم‌انداز مناسب کمک خواهد کرد و در حقیقت این مسئله به متولیان، مسئولان و مدیران این طرح ارزشمند بستگی دارد که طلب کرده، بخواهند و اجرا کنند.

جامعه قرآنی قطعاً در زمینه قطب شدن پاسخ‌گو خواهند بود

وی عنوان کرد: جامعه قرآنی بر اساس درخواست‌ها و نیازهای این استان قطعاً پاسخ‌گو خواهند بود و استقبال خواهند کرد چراکه فارس یک استان مهم، بزرگ و با استعدادهای خوبی است و اگر مسئولان امر این موضوع را به‌طور جدی دنبال کنند قطعاً و یقیناً می‌توانند در چشم‌انداز کلی نظام و منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی برای سال ۱۴۰۴ استان فارس را به‌عنوان یک الگو و بخش مهمی از آن پازل اصلی قرار دهند.

منبع:خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات