معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: معاونت فرهنگی ارشاد امسال با حمایت از جشنواره ملی «ملکوت» و برخورد جدی با ناشران متخلف به طور ویژه ارتقای فرهنگ قرآنی را در دستور کار قرار داده است.

«سید عباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در وزارت ارشاد معاونت قرآن و عترت تشکیل شده است و این معاونت به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد اما این امر به معنی عدم فعالیت سایر معاونت‌های وزارت ارشاد در عرصه‌های قرآنی نیست.

اهتمام معاونت فرهنگی ارشاد به گسترش فرهنگ قرآنی/ جشنواره «ملکوت» نقطه آغازین

وی با بیان اینکه تمامی بخش‌های وزارت ارشاد به فعالیت‌های قرآنی اهتمام می‌ورزند، ادامه داد: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچون سایر معاونت‌ها به امور قرآنی توجه دارد به طوری که ما علاوه بر اجرای برنامه‌هایی متناسب با فرهنگ قرآنی، به چاپ قرآن نیز می‌پردازیم.

صالحی، خرید کتاب‌های قرآنی و حمایت از آثار ارزشمند قرآنی را از دیگر فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد عنوان کرد و گفت: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد امسال با حمایت از دومین دوره جشنواره ملی «ملکوت» به طور ویژه اقدام به گسترش فرهنگ قرآنی کرده است تا از این طریق به نوعی آثار فاخر دینی را به جامعه معرفی کند.

تمامی ناشران قرآن موظف به اخذ مجوز از سازمان دارالقرآن هستند

وی با اشاره به اهمیت نشر آثار آیت‌الله «جوادی‌آملی» تصریح کرد: این عالم برجسته یکی از نوادر عصر حاضر است که آثار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دینی دارند که معرفی آنها به جامعه می‌تواند باعث گسترش فرهنگ اسلامی شود به همین جهت ما نیز در کنار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بنیاد بین‌المللی وحیانی اسراء از برگزاری جشنواره «ملکوت» حمایت می‌کنیم.

صالحی در ادامه به فعالیت‌های معاونت فرهنگی ارشاد در عرصه چاپ قرآن اشاره کرد و گفت: برای چاپ قرآن همه ناشران باید از سازمان دارالقرآن که زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است، مجوز بگیرند در غیر این صورت اداره چاپ و نشر قرآن ارشاد به ناشران اجازه چاپ قرآن نخواهند داد.

با ناشران متخلف برخورد جدی می‌کنیم

وی درباره برخی تخلفات نیز خاطر نشان کرد: درست است که گاهی شاهد تخلفاتی در عرصه چاپ قرآن هستیم اما تاکنون گزارش تخلف سنگین و جدی به ما ارائه نشده است البته از همین جا به ناشران می‌گوییم که در صورت تخلف با آنها برخورد خواهیم کرد.

صالحی افزود: در نمایشگاه کتاب سال جاری نیز معاونت فرهنگی ارشاد پس از بررسی قرآن‌های چینی و غلط، با تمام قوا و سرعت آنها را از نمایشگاه کتاب جمع‌آوری کرد البته در این راستا موردهایی نیز گزارش شد که متأسفانه خارج از توان و قدرت اجرایی ما بود که امیدواریم با گسترش اختیارات بتوانیم در این عرصه موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات